Stødig vogn med høydejusterbart håndtak?

Myra90

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Marshmallows2021
Junibollene 2023
Hei!
Har Britax smile 3 til min 6 måneders baby, men vurderer å bytte den til noe stødigere og høyere:) Jeg sliter nemlig litt med å gå, og bruker vogna som «rullator». Elsker egentlig smile 3, men den er ganske lav og håndtaket er kun «høydejusterbart» i «knekken» om dere skjønner, ikke egentlig i lengden! Dermed blir jeg gående som ei halt ku, hengende over vogna :confused::hilarious:

Prøvde i dag venninnens Emmaljunga NXT 90 på stuegulvet hennes, med babyen min oppi. For en annerledes opplevelse! Der kunne jeg Lene meg på vogna uten å bli så krokete, og i tillegg tålte vogna mye mer av vekta mi uten å tippe.
Ble veldig fristet til å bytte vogn:angelic:

Er det alternativer jeg kan se på?

Legger ved bilder av meg med samme vogn, på det ene er håndtaket nedjustert i lengden og jeg står ca sånn jeg opplever at Britaxen er med meg, og på det andre bildet er håndtaket justert opp:)

9B21B28F-E8C8-42FA-BCB0-AAD3D57A24E2.jpeg
A1A0A0E3-867B-4371-B84F-E4CA3385D5C6.jpeg
 
Tror nok faktisk av den vogna er noe av det mer stødige håndtaket du får til vogn :)
Kan evt sjekke ut andre modeller av emmaljunga som Edge duo. Den har kanskje litt mer demping, men det kan jo igjen gjøre håndtaket litt mindre stivt.
Du kan også raskt se på Britax Go Big 2 og Tfk sine vogner. Tfk har fordelen med håndbrems som kanskje kan være greit i nedoverbakker. Den har også noe samme vekt som emmaljunga.
Men som sagt, nxt er en ganske stabil vogn med stivt understell, og det er kanskje det du behøver for å Lene deg litt på den :)
 
Takk for svar!
Søs har en TFK Joggster fra 2017 som hun har snakket om at jeg kan få/kjøpe! Da skal jeg prøve den også;)

Har også fått tilbud om å «prøvekjøre» en Stokke Trailz, den har jo sittedelen høyt opp også sånn at det blir lettere å løfte baby ut og inn.. men det gjør kanskje samtidig at tyngdepunktet kommer for nære meg og vogna tipper mot meg..
 
Ville vurdert stokke trailz pga høyden på bagen/sittedelen, men husker ikke helt hvordan håndtaket var. Mulig det var sånn som på smile…
Fox mener jeg sånn håndtak som nxt.
 
En litt eldre Emmaljunga, feks Super Nitro eller lignende.
 
Uppababy vista finnes det adaptere til så du kan få barnet høyt opp, men det er mulig den ikke møter kriteriene mtp håndtak.
 
Jeg har Uppababy vista og vil si den møter kriteriene dine. Dog den nyeste modellen.
 
Back
Topp