Står i senga hele tiden.. Sovepose?

L91

Andre møte med forumet
Hei! 

Jenta vår reiser seg opp flere ganger i sengen etter vi har lagt henne nå som hun har knekt koden. Og når vi legger henne ned igjen blir hun hysterisk og skriker til hun har reist seg opp igjen. Før hun fant ut dette gikk leggingen som en lek, men nå tuller hun masse. Hun har funnet ut at det er like greit å sitte å drikke flasken i sengen og, så det å sovne med flasken blir jo uaktuelt da :-P Når vi kommer inn på rommet blir hun veldig glad og hopper og ler- helt til vi legger henne ned. 

Flere som har det sånn? Er det kun en periode nå som hun har lært seg å reise seg i senga? (Har vart i 2-3 uker nå)
Lurer på å invistere i en sånn sovepose? Men føler samtidig at jeg ikke vil "fange" henne 

Tips??

Høres ut som store snuppa her,hun og nektet å ligge etter at hun hadde knekt koden,jeg kjøpte slik pose og det gikk greit en liten stund,til hun fant ut at hun kunne reise seg med den og:-( men det varte bare noen uker så gikk det over,bare vær konsenkvente og ikke la henne få komme opp.

Snuppa her har også vært sånn en stund, skal bare snu seg på magen for så å reise seg opp. Men jeg har sittet ved siden av senga og hindra henne i å snu seg ("dytta" henne tilbake, snudd henne med en gang), og sagt strengt nei. Etter en liten stund har hun nå skjønt at hun ikke får lov til å snu seg, og ligger kun på ryggen eller på siden.
Men her sliter jeg med at hun hyler om jeg går ut av rommet... Så har en liten jobb å gjøre der, for hun er vanskelig å legge om hun ikke sovner ved puppen (som hun som regel gjør)...
Også at hun våkner 3-4 ganger for pupp om natta enda.:/

Mi er også sånn, og hyler når jeg forlater rommet, men tenker det er en periode de er inne i og ville bare hold på som man gjør. Legg dem ned og gå ut, trur nok det er det mest effektive i det lange løp. Selv om det er tungt da.

Har hatt samme problemet her, og han prøver seg litt enda. Har vært ganske "hard" på dette området siste uka, da vi etterhvert kunne se at han sov veldig urolig på natta hvis han fikk styre mye før han sovna. Her er målet hans at vi skal komme og legge ham ned igjen, det er jo morsomt.. Han sliter med å legge seg ned selv uten å slå seg, så vi må jo inn til slutt og legge ham ned, men har latt ham stå så lenge at han synes det har blitt ubehagelig, så gått inn og lagt ham. Har han reist seg på nytt har jeg latt ham stå enda lengre neste gang. Har hatt døre til soverommet litt åpen og vært i rommet utenfor og snakka med noen, så han hører hele tiden at jeg er der. Kan hende at det fører til at han har vært mer utholdende med å reise seg, men vil ikke at han skal føle seg forlatt. 

Her har vi latt ham holde på til han etterhvert har funnet ut av det selv.

Jeg har sittet hos ham hver kveld og støtter ham i å finne ut av det.
Synger litt, ammer på sengekanten og sier natta. Og så forteller jeg ham at det er natta, og gjentar ordet sove flere ganger og prater med rolig og stille stemme.
Han får innimellom hjelp til å legge seg til og til å få dynen bredd over seg, og etter noen opp og stå og ned på rompa-runder har han klart å finne roa og sovne. 

Vi bruker sovepose, men hun setter seg opp fordi, og reiser seg. Har den mest for at hun ikke skal fryse når hun sparker av seg dyna. Hadde en periode det var full fres i senga og det var ett mareritt å legge henne. Men da vi lukka døra helt, og ikke hadde den på gløtt ble det bedre. Nå er hun så sliten at hun sovner på et blunk. Om hun romsterer, så legger hun seg ned etterhvert. Så hun får ligge akkurat som hun vil.

Skillz skrev:
Mi er også sånn, og hyler når jeg forlater rommet, men tenker det er en periode de er inne i og ville bare hold på som man gjør. Legg dem ned og gå ut, trur nok det er det mest effektive i det lange løp. Selv om det er tungt da.

Ja forlat ungen din, det er anbefalt 

Back
Topp