Stå i jobb til permisjon?

EllemEllen

Blir kjent med forumet
Er førstegangsfødende og vet ikke hva jeg kan forvente i tiden fremover. Er i grei form, lavt/passe blodtrykk, litt lav blodproseng, men føler meg fin. Gått opp ca 5 nå, tenker jeg. Kjenner litt i rygg/korsrygg innimellom, men ikke mer enn normalt( har litt ryggting fra før...). Har kontorjobb, men kan også måtte stå mye ( jobber på arkiv..).
Hvor lenge jobber man egentlig? Frem til permisjonen starter før påske (termin 9.4). Skjønner jo at mange faktorer teller her. Men utfra deres erfaring, hva kan jeg forvente? Synes selv at sv.skapet har vært enkelt og uten nevneverdige store plager (bortsett fra halsbrann!!! Er veldig plaget sv det...)

Det kommer jo helt ann på formen din!
Med nr 1 var jeg delvis sykmeldt fra uke 20. Fult de siste mnd.
Med nr 2 var jeg 20% Sm fra uke 16, men økte ikke denne.

Venter nr 3 nå. Er 100%sykmeldt nå. Sitter jeg for mye sliter jeg med å gå (må ha hjelp til å greie å gå på do).

Det beste må jo være å innstille seg på å jobbe til permisjon :) så hvis det kommer noe dom gjør at hverdagen må endres på (at man er sliten eller høytblotrykk, bekkenløsning osv...) så blir man sykmeldt :)
Jeg ble 50% sykmeldt i uke 12 med første pga diverse.. Nå er jeg i 100% i jobb å får tilrettelagt pga bekken med tanke på hvilke brukere jeg får :)
Tror jeg kommer til å unngå sykmeling denne gangen, men tar det som det kommer :)

Mange jobber helt frem til permisjonsstart. :)

Du må nesten bare kjenne på kroppen de neste tre månedene. Hvis du blir plaget med smerter e.l. kan du vurdere om delvis sykemelding kan være lurt.

I forrige svangerskap var jeg student og jobbet i tillegg i bhg 50% til uke 32. Etter det klarte jeg ikke å jobbe mer for deg ble rett og slett for tungt å skulle hjelpe barna med påkledning o.l. Men da gikk jeg ut i ferie først og så rett ut i permisjon etter ferien. :)

Eg har plan om og bytte jobb. Så skal jobbe i ett firma vi eiger ein del i. Kommer nokk til og presse meg frem til permisjon pga eiger interesse. Men formen er ikkje på topp. Så krysser fingrene for at eg ikkje blir værre hvertfall.

Denne gangen er jeg sm 100% og har vært det store deler av svangerskapet. da det ikke er mulighet for tilrettelegging på min arbeidsplass. jeg har en veldig fysisk jobb som krever at jeg må fungere 100% 24timer i døgnet i 4 døgn sammenhengene før jeg har fri.

Så det kommer jo veldig an på jobbsituasjon, muligheten for tilrettelegging og din fysiske form. Noen har ingen plager mens andre har mange :)

Jeg skulle gjerne ha vært ute i arbeid. Det er utrolig kjipt og ikke kunne ha en jobb å gå til i lengden.

Hadde jeg vært i form hadde jeg gladelig jobba frem til permisjon( da tiden går litt sakte her hjemme);-)

Syns du skal ta sikte på å jobbe frem til permisjon, men høre på kroppen og tillate å være sliten til tider! Sykemeldt blir du hvis du trenger det, og trenger ikke å planlegges;)
Jobbet 100% helt ut med begge de første, men vet aldri om det vil gå denne gangen. Hvert svangerskap er helt forskjellig (for meg), og har ikke tenkt å ofre helsa for jobben - de klarer seg uten meg hvis de må! ;)
Halsbrann er noe skikkelig herk!! Sleit med det med nr 1, og nå! Knasker love hearts, og noe greier fra apoteket! Merker også at stress dessverre gjør det verre - og en del matretter.. :/

Jeg har også kontorjobb og jobbet fullt til perm.start sist gang. Synes ventetida fra perm.start til fødsel var lang nok som den var, så var veldig glad jeg klarte å jobbe helt ut. Men jeg var fryktelig sliten, orket ingenting annet enn jobb. På slutten gleda jeg meg mer til permisjon enn til baby. Denne gangen kan jeg ikke ligge på sofa etter jobb men må være mamma, så vi får se. Håper å jobbe mest mulig lengst mulig, men overskudd i mammajobben er veldig mye viktigere for meg enn overskudd i kontorjobben ;)

Back
Topp