Squash og baby

Squash

Betatt av forumet
I dag er jeg i følge ticker-en min 4 uker og 5 dager på vei, i følge bv 5 uker og 1 dag på vei, og i følge fertilityfriend 4 uker og 6 dager. Selvfølgelig spiller det ingen rolle om det er det ene eller andre når det nærmer seg slutten, men akkurat nå har det alt å si! Venter som en gal på at den skal tikke over 8 uker og første kontroll, sånn at jeg kan få bekreftet at jeg ikke har diktet opp hele graviditeten. Er full av energi, ikke kvalm, sover mindre (normalt sover jeg myyye) - ingenting tyder på at noe skjer inni magen. Og det er jo akkurat sånn jeg vil ha det...så lenge jeg vet at alt er i orden. Men jeg kan ikke vite med sikkerhet at alt er i orden uansett, så det eneste jeg kan gjøre er å sørge for at jeg har det bra og at jeg er glad. Så går det vel bra med mini også hvis det er meningen. Og hvis ikke, så er vel det også til det beste. Hvis man mister er det vel fordi barnet ikke er helt fit for fight? Nå vet jeg i hvert fall at jeg kan bli gravid, og bare det er en stooor lettelse etter 2 år med prøving!

heisann og gratulerer med dagbok [:)]

nå må du slappe helt av og nyte graviditeten[:)].. tiden går tregt fram mot de magiske 12 men etter det så fyker de nok avgårde=)

hvis vi mister i sa så er det noe galt med fosteret som ikke gjør det leve dyktig og da skiller kroppen det fra seg..
en ma er en graviditet utenfor livmoren om jeg har forstått rett..

men det skal nok gååå helt bra [:)] slapp av og tenk positive tanker så går dette rette veien vet du [:)]

Ja, det skal gå bra [:)] Og jeg skal være positiv[:)]

Denne helgen har jeg følt meg litt mer gravid. Ikke mye, men litt. Har kjent mensvondt - eller festesmerter som jeg nå vet at det kalles, og var trøtt som en sild på søndag. Heldigvis var vi bare på hytten og lå langflat i solen! Var på byen på fredag og drakk alkoholfritt øl i skjul. Latet som jeg ble full og hele den pakken der. Tror ikke noen er mistenksomme[:D] På lørdag var det middag med svigers, og da var jeg liksom super fyllasyk og orket bare et halvt glass vin. Som jeg ikke drakk av i det hele tatt, bare latet som. Utrolig hvor lite folk egentlig legger merke til.
Fortsatt ikke noe mage å snakke om - ser helt vanlig ut, men kjennes kanskje pittelitt hardere ut.
Mannen min er fantastisk. Han har en filosofi om at "det viktigste for babyen vår er at du er glad, og derfor skal jeg sørge for at du har det bra og at du er glad hele tiden!" Deilig! Jeg har en luksus hjemme som jeg aldri har sett maken til[:D]

Og nå slår hjertet! Uansett hvilken av regningene jeg bruker har jeg nå kommet til det punktet. Hurra!!

I dag har jeg vært pittepittelitt kvalm, men ellers helt fin som vanlig. Må sitte med buksen åpen når jeg jobber - for mye press på magen hvis ikke. Heldigvis har jeg kontor alene.
Merker at jeg er enormt sulten for tiden. I går var jeg så sulten på kvelden at jeg spiste en hel middag til. Ooops - egentlig pleier jeg bare å ta et knekkebrød eller to, men jeg var ute på en kafé/restaurant, så valget var en rett eller ingenting. Og da ble det en rett.

Prøver å spise litt mer fisk enn vanlig - er vegetarianer, så egentlig spiser jeg ikke fisk - dvs. jeg spiser selvfisket og lokalt fisket fisk, men jeg tenker at etikken må hvile litt akkurat nå for spirens skyld. Så nå har jeg spist makrell i tomat på skiven i noen dager, men i morges syntes jeg tanken på makrellen var så ekkel at det halve kunne vært nok. Men hadde skikkelig ostesug. Rart!

Back
Topp