Spytte ut tannkrem

Gjør det noe at hun ikke spytter ut? Mi blir fire i april og gjør begge deler alt ettersom:) tenker det ikke er krise. Bare å øve så sitter det nok etterhvert :)

Min på 4 spytter heller ikke ut, vi øver ikkr så veldig på det heller for å være ærlig. Med lopper i blodet og dårlig fokus står hun sjelden ved vasken å pusser, så orker ikke mase med akkurat det, tenker det er viktigere å følge med på at hun pusser de grundig.

Gjør det noe at hun ikke spytter ut? Mi blir fire i april og gjør begge deler alt ettersom:) tenker det ikke er krise. Bare å øve så sitter det nok etterhvert :)
Min på 4 spytter heller ikke ut, vi øver ikkr så veldig på det heller for å være ærlig. Med lopper i blodet og dårlig fokus står hun sjelden ved vasken å pusser, så orker ikke mase med akkurat det, tenker det er viktigere å følge med på at hun pusser de grundig.
Ok takk for svar! Da bare øve vi og ikke stresse med det, godt å høre er flere. Tenker skal gå helt fint for følge anbefalt mengde. Jeg er bare litt usikker for hun går på sterke fluortabletter pga en tannsykdom, så var litt redd kunne blitt mye. Men det kan jeg høre med tannlegen hennes om, der hun får fluorpensling :)
vurdert tannkrem uten fluor?
Det er ikke aktuelt uten fluor.

Hjelper det om hun skyller munnen men vann og så kan hun spytte alt?

Jeg tror det ikke er så farlig om hun svelger litt. Barnetannkrem er beregnet til at noe kan svelges, ville jeg tro. Dessuten trenger man bare bruke en liten "ert". :)

Hjelper det om hun skyller munnen men vann og så kan hun spytte alt?

Jeg tror det ikke er så farlig om hun svelger litt. Barnetannkrem er beregnet til at noe kan svelges, ville jeg tro. Dessuten trenger man bare bruke en liten "ert". :)
Nei, spytter ikke i heletatt. Hun skal helst ikke skylle etterpå mtp fluoren skal være på tennene sa tannlegen, for det blir skylt ut hvis ikke, og fluor trenger hun mtp sykdommen i tennene

Back
Topp