Spysyken

JannePåLandet

Flørter med forumet
Lillegutt på 2år og 8mnd har hatt spysyken i natt og i morges.. DET jeg bekymrer meg for siden jeg er 40 uker i dag( og fødsel mulig er rett rundt hjørnet) er hvis faren blir smittet.. Kan han være med på fødsel for det ? Om vi evt kan føde på isolat... hehe.. Men, blir jo liten kontakt med babyen da :( Kan jo være at jeg selv blir smittet også.. Men, jeg vil ikke ha med noen andre enn samboeren min :( Får håpe både han og jeg slipper !

Det går faktisk an å bli isolert på alle sjukehusrom, men det er jo ikkje noko dei har lyst å spre i ein fødeavdeling, og viss han er skikkelig spyande så er han jo til liten nytte uansett.
Når det er sagt så varar spysjuka oftast kun i 24 timar, og du må jo vera skikkelig uheldig for at det skal bli fødsel akkurat da...
Om du blir smitta, så seier jordmor at det er uvanlig at fødselen startar når kvinna er sjuk, da ventar den oftast til det verste er over... OM det stemmer veit eg ikkje.
Eg ville prøvd å holdt lillegutt mest mulig unna mannen, sprita do og hender, vaska sengekle, håndkle osv best mulig, så får du berre kryssa fingrane for at verken du eller mannen får det!
Her i huset har me vore sjuke alle sammen etter tur, med feber og forkjølelse, og som du ser så har ingen fødsel starta her enda, er 41 + 1 i dag...
Masse god bedring til guten din :)

Ja, vi får bare håpe det beste at vi begge slipper det ;) Er evt heeelt greit å ikke føde i dag og i morgen ihvertfall ;) her er det nå i full gang med antibac og klesvask ++ ;) hehe

Back
Topp