Spysyken kommer. Vær klar!

En tråd i 'Sykdom' startet av Forumansvarlig Tamara, 21 Aug 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Ikke i bruk Forumet er livet

Det er ingen som ønsker å få omgangssyken – hverken små eller store. Sykdommen smitter veldig lett. Fra man har fått smitten og til man blir syk, tar det fra 12 til 48 timer.

Spyr barna dine? (Hvis dem ikke spyr nå, så kommer dem garantert til å gjøre det en eller annen gang ;) ) Her er tipsene som hjelper dere å takle omgangssyken!

2. VioAur<3 Elsker forumet August 2018

Kjente jeg at det knøt seg i magen og kjente faktisk litt på den angsten hvor man blir varm i kroppen og blir uvel :( jeg er faktisk livredd for å få omgangssyken. I hvertfall nå med en nyfødt i hus :( det der er virkelig det kjipe med vinteren :(

• Enig Enig x 2
  3. Elisabethh Gift med forumet Marsipanene 2019 ❤ Aprilbarna19 ❤ Julibaluba 2017

Håper vi slipper unna. Man har jo bare lyst til å dø når man har omgangssjuka! Ettåringen er vaksinert, så håper det skal hjelpe på. Usikker på hvor lenge vaksinen gir beskyttelse, kanskje noen vet?

4. Kengu Forumet er livet VIP

Nei det er kun en gang vi har opplevd å det var då lite

5. Stolt mamma Forumet er livet Septemberbarna 2019

Vi var igjennom det alle mann i vinter. Først begge ungene og når de ble friske og vi trodde vi hadde sluppet unna ble samboer og jeg dårlige med en times mellomrom. Vi var sjeleglad for at ungene som igjennom hele den natta. Når jeg tenker tilbake på det er det utrolig at vi klarte å ta vare på to små barn ingen tilstanden vi var i dagen etter. Krysset fingrene for at vi slipper unna i vinter

6. Stolt mamma Forumet er livet Septemberbarna 2019

Ettåringen er desverre kun vaksinert mot rotavirus og ikke norovirus så det er ingen garanti for å slippe unna. Begge mine er vaksinert og ble dårlige i vinter :hungover:

7. FruFrøken1991 Forumet er livet Januarhula 2014 Februar 2014 - Skjult forum Februarlykke 2016

Her i bygda fikk det er ekstremt heavy spysjuke da minste var ca 11 mnd. Alle bortsett fra envoksen i BHG spydde. Så godt som alle på skolene spydde, eldresenter osv. Vår minste spydde derimot ikke :eek: enda hun måtte sove på badet med meg, mens jeg spydde hvert tiende minutt hele natta :eek:

8. Siadle Forumet er livet Tilgangsansvarlig Junilykke2018

I to år mener jeg. Men, de vanligste rundene med omgangssyke er Norovirus, og da er vaksinen verdiløs.

• Liker Liker x 1
  9. Elisabethh Gift med forumet Marsipanene 2019 ❤ Aprilbarna19 ❤ Julibaluba 2017

Takk for svar. Det var jo kjedelig. Da høres vaksinen nesten litt unødvendig ut, men det skadet i hvert fall ikke å ta vaksinen.

10. Nebula Forelsket i forumet Tilgangsansvarlig

Ds er vi to. Kjenner nesten spysyken melder seg bare det blir snakk om den [emoji22]

11. Blu-Ray Forumet er livet Novemberlykke 2015 Oktoberskattene 2015

1 sesong tror jeg,og da kun mot AKKURAT det viruset. Dessverre muterer disse virusene hele tiden... derfor kan en bhg ha omgangssyken lenge...

12. Blu-Ray Forumet er livet Novemberlykke 2015 Oktoberskattene 2015

Jeg blir dritdårlig av omgangssyken. Hadde det i vinter. Men det verste var de JÆVLIGE SMERTENE i magen 10 timer før jeg kunne spy! Hadde heller født en unge enn det der. Grusomt. Nå bare og vred meg og led.

• Enig Enig x 1
  13. lennypenny Forumet er livet September 2012 VIP

Hadde det 3 ganger i vinter. Datteren min og jeg. Endte opp på legevakten for jeg ble så dehydrert. Helt grusomt!!! Jeg får mest diaré og var på do 50 ganger på noen få timer :( Verste som er for en som har ekstremt angst for oppkast og kvalme :(

14. Blu-Ray Forumet er livet Novemberlykke 2015 Oktoberskattene 2015

Har det selv:/ så vet åssen det er. Ligger bare og har angst hele veien, så kjenner du at du må spy, og tror du skal dø. Uff..

15. Cosacita Forumet er livet Augustbarna 2021

Vi skal ikke ha spysyken mer i år. Hadde vår kvote i vår da vi hadde den 6-7 ganger eller noe til sammen. :p

• Morsom Morsom x 1
    Last edited: 22 Aug 2018
  16. lennypenny Forumet er livet September 2012 VIP

Verste angsten ever. Bsre jeg hører om omgangssyken føler jeg at jeg får det :( Æsj! Før klarte jeg ikke å lese eller høre ordet oppkast/spy.. Litt bedre nå. Men angsten vil alltid være der. Men kaster ikke opp, kan kun brekke meg :( Gjelder det samme for deg?

17. Blu-Ray Forumet er livet Novemberlykke 2015 Oktoberskattene 2015

Nei, har det "heldigvis" bare når jeg er kvalm eller bet det går omgangssyke i bhg.

• Liker Liker x 1
  18. Krepsen89 Gift med forumet Himmelbarn Desemberlykke 2018 Assistert-jentene Februarlykke 2016 FebbisBebbis2021 ❄️

Fysj... min store frykt å få dette i gravid tilstand

19. Blessed_palms En gang må være den første... *MIA* VIP Himmelbarn Febbisbebbis'18

Det vil vi IKKE ha!

20. Stolt mamma Forumet er livet Septemberbarna 2019

Det fikk jeg, men merket ikke store forskjellen når jeg allerede kastet opp det meste :yuck:

Del denne siden