Spyr..

Skrulle_jenta

Flørter med forumet
Hei til alle som leser dette..

Jeg er ja, vet ikke hvor lankt jeg er på vei. Skulla vært på UL men kommer meg ikke pga er bare dårlig om dagene. Nå har jeg vært dårlig i 4 uker og det er ca 3 uker 14 dager siden jeg var med legen for å sjekke om jeg hadde infeksjon, men hadde ikke det. jeg kan sitte og spise hele tiden, men det kommer opp igjen for hvært måltid + at jeg springer på do hele natten for å spy og det er ingen i familien som vet hva det kan være pga at ingen andre i familien har hatt samme problemene som meg.

Så da lurer jeg på om er det noen som vet hva det kan være eller om noen har eller hatt samme problemet som meg??

Huff, det hørtes ikke bra ut!
Vet ikke hve det kan være, håper bare du finner ut av det!
God bedring!

Klem, Hilde

Beklager å måtte trøste deg med at det av og til bare er sånn..
Hold god kontakt med legen din, bare, så du holder vekta på et greit nivå for deg og babyen.

(Hadde det stort sett sånn du beskriver fra uke 5 og helt til uke 17.)

Det nyttigste rådet jeg fikk var å spise litt og litt av "snill" mat med jevne mellomrom, så magen ikke går tom, for det øker kvalmen. Ha fast måltid f.eks hver andre eller hver tredje time. Sypr du, så spyr du, da er det pause for magen til neste klokkeslett.

(Det var vel det eneste nyttige kvalmerådet, tror jeg, alt om å drikke ingefærte, knaske mandler og slikt føltes ganske oppskrytt når man hang over toalettskåla..)

Og be om sykemelding, ro var også bra.. Alt i alt: bruk legen din.

Masse lykke til fra meg!

Send gjerne en PM om du trenger tips om "snill mat".

Hei Sandra. Det høres ut som du har fått hyperemesis, som betyr overdreven oppkast. Dette skyldes svangerskapet, ikke infeksjon eller ting du har spis. Noen må legges inn på sykehus, spes dersom man mister mye næring. Det er derfor viktig at du kommer deg til legen snart, så han får undersøkt deg grundig! Riktig god bedring!

Back
Topp