Spyr/sprutgulper etter amming

håperpånr4

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Augustbarna2024
❁ Juliskatter 2026 ❁
Min lille gutt hoster og harker under amming. Han har hatt 4-5 episoder der han sprutgulper/spyr etter amming også. Alt er bra også plutselig lager han rare lyder, "detter litt bort" og brekker seg så står spruten. Er det normalt? Har noen her opplevd det samme? Blir så skremt og lei meg når det skjer [emoji22]
Han er to uker gammel. Føler han spiser lite og redd han får for lite næring når store mengder kommer opp igjen[emoji20]

Hei! Det er vanlig at babyer gulper, men det høres ut som at din baby gulper veldig mye. Skjønner godt at du synes det er ekkelt. Jeg ville tatt kontakt med helsesøster eller lege hvis jeg var deg for å få noen til å se på ham. Sprutbrekninger kan bety at lukkemuskelen mellom magesekk og tynntarm er for trang. Dessuten kan det være fint å få ham veid siden du er bekymret for at han ikke får nok næring. :)

Har skjedd her også, heldigvis ikke så mye mer, etter at jeg er blitt bedre til å rape han. Men stopper med rapingen med en gang vi får en stor en, for så starter gulpingen, og jeg blir redd for denne sprutguplen. Redd, for det er noe piss å skifte sengetøy, vaske opp og skifte på meg selv. Ungen pleier å være tørr etter sprutgulp, for da står strålen så langt vekk at den ikke treffer han! :P

Har vist ikke vært på en stund nå, var mer i starten. Vistnok normalt sa hs.

Sniker fra November :) Min datter gjorde det samme da hun var nyfødt, veldig skummelt der og da men tror rett og slett hun drakk for mye av gangen og det ble for mye i magen. Hvis du får baby veid ofte å følger med vekten gjevnlig å ser at han går opp i vekt slik han skal ville jeg ikke bekymret meg :)

Jenta mi gulper veldig mye hver gang hun får mm på flaske. Men ikke med mme. Hva kan det være grunnen til?

Sånn har mine to vært og, uten at noe har vært galt[emoji5] helt normalt visst de får litt for mye, litt for fort, eller at de rett og slett bare er litt uvel! Syns det var ekkelt de første gangene jeg også, men tror ikke du trenger å bekymre deg[emoji177]

Sånn har mine to vært og, uten at noe har vært galt[emoji5] helt normalt visst de får litt for mye, litt for fort, eller at de rett og slett bare er litt uvel! Syns det var ekkelt de første gangene jeg også, men tror ikke du trenger å bekymre deg[emoji177]
Takk for trøstende ord! [emoji173] Da får jeg slå meg til ro med det [emoji4]

Det er veldig ubehagelig når de gjør det. Hun her vil ofte ha mat igjen nesten med engang. :-P

Dette er helt forferdelig. Sånn har min sønn vært de siste dagene også. Og han vil gjerne ha mat igjen rett etterpå. Men samtidig har helsesøster sagt at gulp ofte kommer av at de spiser for mye.

Back
Topp