Spyr opp all mat

dresden

Elsker forumet
I en uke nå har jeg vært plaget med ekstrem kvalme og jeg kaster opp det lille jeg spiser (har så og si ikke matlyst i det hele tatt). Jeg kan ikke gå ut fordi jeg begynner å brekke meg og spy. I dag måtte jeg få pappaen min til å kjøre meg til butikken som ligger 4 minutter unna i gåavstand fordi kvalmen blir mye verre om jeg går. Jeg skal ha skole på Onsdag og Torsdag og jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg dit uten stort ubehag, brekninger og oppkast.

Det varer hele døgnet. Jeg får aldri fred. [:(]

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Er det noe som kan hjelpe mot ekstrem kvalme? Må jeg til lege?

det er kommet opp mange tips til kvalme.. sea bond.. (kjøpe på apoteket) skulle funke veldig bra..
mynte te..
men er flere tråder her med tips for kvalmen :) så er bare for deg å lete rundt her inne i forumet så finner du de [:)]

Her hjalp absolutt ingen verdens ting [:(]
Hadde ekstrem kvalme & oppkast døgnet rundt [:'(][&o] Får enda flashbacks...

Sender deg en store medfølende trøsteklemmer
Prøv å få deg masse frisk luft,åpne vinduet i det rommet du oppholder deg i,
få i deg masse veske(selv om det kommer opp) og prøv å slappe av mest mulig!
Holder det på så lenge at du ikke får gjort noen verdens ting,
så kom deg til legen!
Der kan du få både reseptfrie & reseptbelagte medisiner,som kanskje kan hjelpe deg littegrann.

*Masse lykke til,og håper kvalmen gir seg etterhvert*
[:)]

Man kan bruke postafen (reisesyketabletter som fås på apoteket), det er tabletter mot kvalme..

også finnes det en type som legen kan skrive resept på! [;)]

Du bør absolutt ringe legen og få deg en time så lenge du kaster opp alt og ikke får i deg noe særlig! [:)]

Håper det snart gir seg og at du slipper unna! [:)]

Jeg snakket med ei venninne som fikk ei jente for noen dager siden ang kvalme å sånne ting. Afipran som hun fikk skrevet ut av legen var visst mer anbefalt framfor postafen. Dessuten ville jeg altid ha rådført meg med lege ift inntak av medisiner. Det samme sa mannen min, han er ikke lege da, men jobber som sykepleier å ser en del pasienter som er gravide med ekstrem svangerskapskvalme.

MIn konkluksjon: Er bedre å rådføre deg med en lege ang medisiner hos legen uansett hva det er

Postafen er helt ufarlig å ta når man er gravid ja også er det jo uten resept. Brukte det noen ganger i forrige svangerskap da jeg var mye plaget med brekninger.... Afipran kan du jo dra til lege å få... Ellers vil jeg anbefale ingefær, det hjalp meg godt. Ingefær-te er dessuten veldig godt også, synes jeg :) Fås kjøpt på utenlandske butikker og helsekost :) Håper det gir seg snart... Lykke til!

Back
Topp