Spyr. Omganssyken?

Abrakadabra

Første møte med forumet
Hei, er helt fersk her :happy:

Er 9+6 i dag og har ikke slitt med annet enn murringer og ømme bryster. I dag har jeg spydd to ganger ifb med spising. Det går 5 minutter så kommer maten opp igjen:banghead:

Når jeg er ferdig med å spy føler jeg meg nesten helt fin igjen. Skjønner ikke. Er det omgangssyken jeg har pådratt meg eller er det ungen ? Vet det er vanskelig for dere å svare på, men kanskje noen har det på samme måte ?

I scangerskapene til mamma og min søster var eneste gangene de opplevde oppkast i forbindelse med at de spiste. Det bare kom overraskende og var ikke videre kvalm etter det.

Oppkastsyken har jeg aldri opplevd å ikke være kvalm i tillegg. Men nå er jeg kvalm hele tiden nå og da, og det er pga graviditeten :)

Når jeg har hatt omgangssyken har jeg vært helt utslått og ikke hatt sjans til å spise. Vil tro det er graviditeten, men vet jo ikke!

I scangerskapene til mamma og min søster var eneste gangene de opplevde oppkast i forbindelse med at de spiste. Det bare kom overraskende og var ikke videre kvalm etter det.

Oppkastsyken har jeg aldri opplevd å ikke være kvalm i tillegg. Men nå er jeg kvalm hele tiden nå og da, og det er pga graviditeten :)

Høres veldig likt ut som med meg dette ja. Spent på å prøve å spise noe snart

Last edited:
Når jeg har hatt omgangssyken har jeg vært helt utslått og ikke hatt sjans til å spise. Vil tro det er graviditeten, men vet jo ikke!

Er det jeg også heller mot. Er veldig mange år siden jeg hadde omgangssyken og da synes jeg å huske at jeg ikke var god til noe. Nå er jeg helt fin helt til jeg spiser.

Vil tro det er pga gravditeten. Her spyr jeg hver eneste dag, flere ganger om dagen, men er fin mellom alle slag (stort sett!).

Ved omgangssyke klarer jeg ikke å spise noe særlig, har ofte verk i kroppen, og evt. litt feber/ løs mage.
Ved kvalme i svangerskap hjelper det å spise bittelitt, typ en liten eplebit, nå og da. Har du prøvd å spise veldig lite og ofte?
Den kvalmen og hvordan den utarter seg er veldig individuelt, så det du beskriver kan jo høres ut som svangerskapsrelatert.
Om det er omgangssyke vil du nok føle bedring allerede om et par dager.

Back
Topp