spyr og kaldsvetter

lilyofthevaley

Glad i forumet
begynte i går... eller egentlig på tirsdag........ tenkte det kunne være fordi jeg spiste kokt salt lam..... 

spyr og svetter og er kald om hverandre.... veldig hoven i beina.......

ringte legen, men han hadde ikke tid til å hjelpe meg før i dag kl 12.... merker jeg blir stressa og litt irritert for at han ikke tok det mer på alvor.... kunne kanskje reist på legevakta.. men tror ikke det står om livsfare.. men ekkelt alikevell..... 

skal ihvertfall kontakte jordmora i dag.... har ikke gått til jordmor enda... 
åsså tror jeg at jeg må sykemelde meg noe mer....... 

Jobber 70 prosent for øyeblikket.... tror jeg skal prøve å gå hjem til lunsj hver dag...... 

Ring føden! Etter du har fått fødeplass kan du også reise dit. Siden du er veldig hoven i bena kan det i værste fall være tegn på svangerskapsforgiftning ( det er i hvertfall et av tegnene) og i så fall kan det være alvorlig. I bestefall så er du bare syk, men dette synes jeg du bør få sjekket opp snarest!

Håper du har begynt å føle deg bedre! Skjønner at det er skummelt å bli syk slik. Synes også at du skal kontakte føden.

Men tenkte jeg skulle berolige deg i fht det som nevnes over i fht svangerskapsforgiftning. Kaldsvette og spying er ikke de vanlige symptomene i fht dette. Vannopphopning er bare en ting som hører til sv forgiftning (ikke farlig i seg selv). Sv forgiftning består av høyt blodttrykk, eggehvite i urinen og ødemer. I fht subjektive symptomer (hva du selv kan merke) er de vanlige symptomene på sv forgifning hodepine (spesielt pannehodepine), flimring foran øynene, eventuelle sjelvinger i musklene. Opplever du disse symptomene burde du kontakte føden umiddelbart. Andre symptomer vil kunne være kvalme, svimmelhet og smerter øverst på høyre side i magen. Men de jeg nevnte først er de mest alvorlige slik jeg har forstått det. (Hadde sv forgiftning selv i mitt forrige svangerskap).

Tror jeg også hadde ringt føden ,for å høre iallefall.. de kan jo ofte mer ang graviditeten enn det fastlegen skal ;)

Men uansett så må du ha lykke til, og håper at det er en veldig naturlig og ufarlig grunn til at du føler deg så dårlig...

uffa :( tror jeg ville ringt føden om du ikke kommer til hos legen. 

masse god bedring! 

Hei alle...
Jeg har vært hos jordmor og fast lege i dag

alt er fint

stress gjør at jeg sliter med å holde hodet over vannet:)

har vann i kroppen.... bittelitt protein i urinen i dag, men det var normalt ettersom vi nærmer oss slutten
... blodtrykket mitt er helt normalt og hjertelyd (mini) er helt normal.

videre er jeg nå blitt hundre prosent sykemeldt, fordi legen mente at jeg ikke greide å slappe av i hodet med gradert sykemelding, fordi jeg er på jobb selv om jeg er hjemme:)

noe jeg jo forstår og er enig i...
så fra mandag skal jeg være helt hjemme... ihvertfall en periode... men takk for gode svar folkens.. satser på det kommer til å gå helt fint....

Så bra du ble 100 % sykmeldt! Husk at det er for en grunn :)

Kos deg med magen, slapp av og husk at livet på jobb går videre og de klarer seg kjempefint. Det viktigste er at du tar vare på deg og den lille i magen.

Håper du snart føler deg i bedre form :)

regnbuens farger skrev:
Så bra du ble 100 % sykmeldt! Husk at det er for en grunn :)

Kos deg med magen, slapp av og husk at livet på jobb går videre og de klarer seg kjempefint. Det viktigste er at du tar vare på deg og den lille i magen.

Håper du snart føler deg i bedre form :)

Signerer. Vær flink til å slappe av nå. :-)

Back
Topp