Spyr grønn/svart

Vaffelrøra

Elsker forumet
Jenta mi på 2,5 år har vært i av og på form hele uka, klaget på vondt i magen, feber opp til 39,5, slapp, ingen matlyst osv. I natt våknet vi av at hun hylte på rommet og sa hun hadde "hikke" i magen. Hun roa seg ned, og når vi sto opp i morges hadde hun gulpet noe svart/grønt på lakenet (galle?)

Vi har hentet henne hjem fra barnehagen 2 ganger denne uka, da har hun logge på sofaen i b.hagen, ikke spist og vil ikke leke. Hun har kommet hjem, er i passe bra form men sier ofte at hun er sliten og vil helst sitte i godstolen med pledd og se på tv, ikke normalt for den lille turboen vår [>:] Nå skal det sies at det går omgangssyke her i bygda og i barnehagen, men de andre barna har den jo bare 1 dag eller 2. Nå er det snart gått ei uke... Huff, blir bekymra.. men mulig jeg bare er hysterisk mamma nå [X(]

Ville ringt lege jeg. Omgangsyken er jo ganske intenst mens det står på og levner sjeldent tvil om hva som er på ferde! "Hikken " kan jo være en form for krampe?? Vet ikke jeg...ring lege/legevakt og hør med de:) God bedring til snuppa di:)

ORIGINAL: Angel78

Ville ringt lege jeg. Omgangsyken er jo ganske intenst mens det står på og levner sjeldent tvil om hva som er på ferde! "Hikken " kan jo være en form for krampe?? Vet ikke jeg...ring lege/legevakt og hør med de:) God bedring til snuppa di:)

Tusen takk. Har ringt legevakten og de sier at vi skal gi hene plenty med væske, har fått i henne en brødskive nå. Men de første 3 bitene kom i retur med vannet hun drakk. Får se det ann i løpet av dagen..

grønt som i galle er jo ikke noe å bekymre seg for, det er normalt når en spyr på tom mage, men det svarte ville jeg holdt et øye med, det ville jeg tro er blod som har vært i kontakt med magesyren med mindre du har gitt henne blåbær eller grønne grønnsaker i det siste. Skjer det flere ganger hadde jeg ringt til legevakten igjen.

ORIGINAL: Babbs

grønt som i galle er jo ikke noe å bekymre seg for, det er normalt når en spyr på tom mage, men det svarte ville jeg holdt et øye med, det ville jeg tro er blod som har vært i kontakt med magesyren med mindre du har gitt henne blåbær eller grønne grønnsaker i det siste. Skjer det flere ganger hadde jeg ringt til legevakten igjen.

Tusen takk for svar. Ja det var svart med grønnskjær, skal holde øye med henne. Har ikke kommet mer ennå, så vi ser det ann.

Back
Topp