Spyr blod!!

Cameleon

Gift med forumet
Oii!
Jeg spyr og spyr som vanlig... og idag spyr jeg BLOD!
Det var ganske mye også egentlig... Tenkte først at jeg sikkert bare har spydd så mye siste ukene at jeg har fått et sår baki halsen, men det kom bare mer og mer, frisk blod!
Heldigvis var det friskt da, det er vel et godt tegn?

Prøver å ringe til legen, men de svarer ikke på telefonen... [:'(][:@] (typisk for legekontort mitt...!)

Noen som vet hva det kan skyldes?

Beklager detaljene men det begynte med magesyre, og hvitt "skum" før det plusselig ble blod...!

Synes dette var UTROLIG ekkelt!!

Hjelp?!

Jeg har spydd blod før, men ikke mens jeg har vært gravid.
Fikk da høre at det ikke var farlig i det hele tatt. Siden du er gravid kan det være greit å snakke med en lege, og evnt få deg en time. Stakkar, du spyr jo hele tiden du...[8|]
*klemmepå*[;)]

uff... høres ikke bra ut... kan hende spiserøret ditt har blitt fryktelig sårt etter all den spyinga... Kanskje du bør få noe av lege for å stoppe det? Enten noe kvalmestillende eller noe som roer ned den magesyra litt. 

Jeg hadde nok ringt legevakten om ikke legekontoret mitt hadde svart.[&o]
Håper det ikke er noe farlig da!

Takk jenter! Ble helt skjelven her jeg! Godt dere roer meg ned litt! hehe..
Legekontroet er stengt i to dager nå, men kunne ringe til legevakten å få hjelp der... Går fast på prostafeen (?) sånn kvalmestillende..

Men godt å høre andre har spydd blod uten det er farlig! Var så mye, så gle rett og slett driiitnervøs! hehe..

Hmm... nå har jeg ikke sjekket... men kan man spise sånne ting som Somac og Nexium når man er gravid? Har man lov til å spise dem så kan jo det være en god løsning for å stoppe den voldsomme spyingen. Jeg har gått på sånne medisiner før fordi jeg hadde så mye magesyre. Var en stund jeg kastet opp blod jeg også og da kom det fra spiserøret mitt. Har ikke tatt medisinene på lenge nå... 

anbefaler deg å ta kontakt med legevakta

uffda. det hørtes virkelig ikke godt ut [:(]

hvis du ikke får tak i legekontoret ditt, hadde jeg ringt legevakta jeg. det er helt sikkert ikke noe farlig, men kan kanskje være greit å høre med dem just in case, i tilfelle de vil ha deg nedover for en sjekk eller har noen gode råd til deg.

sender deg en stor klem!! [:)]

Da er jeg hjemme fra legevakten. Var inne hos to leger, som konkluderte med at jeg har ekstrem svangerskapskvalme (trodde man måtte ta div. tester for å få denne diagnosen jeg..? men det var iallefall det de sa..)

Spydde hos legevakten også, og pga mengden blod er de litt bekymret for at det også kan være magesår, siden jeg har en sviende smerte i magen, men vi ble enig om at jeg skulle komme tilbake hvis det ble verre..
Eller dersom jeg begynte å spy koagulert blod.

Så, inntil da, har jeg fått en sterkere type kvalmestillede jeg skal bruke, så får vi håpe det gir seg.. For blir mer og mer blod jo mer jeg spyr! Ekkelt!

Men nå er iallefall lege kontaktet, og det er kort vei tilbake om det skulle være noe! [:)]

Takk for gode råd jenter, og for at dere roet meg når jeg var bekymret!!

Stoor klem fra meg!

Bra å høre at det ikke var "værre". Uff, får håper du slipper magesår, det er ikke noe morsomt.
Ønsker deg god bedring[;)]

Magesår er noe møkk så det håper jeg inderlig du slipper... Prøv å unngå sterkt kryddret mat. Spis mest mulig lettfordøyelig mat sånn at det går fort gjennom magen. Prøv det noen dager og se om det ikke blir mindre vondt i magen da. Jeg spiste mye loff og salat og sånne greier. Kokt skinke og kylling gikk det mye av. Biff og sånt skal du helst unngå da det er tyngre for magen å fordøye. [;)]

Jeg tror jeg ville bedt om en syrenøytraliserende medisin med det samme sånn at ikke magen og spiserøret blir mer irritert enn det allerede er. *klem*

ORIGINAL: Cameleon

Da er jeg hjemme fra legevakten. Var inne hos to leger, som konkluderte med at jeg har ekstrem svangerskapskvalme (trodde man måtte ta div. tester for å få denne diagnosen jeg..? men det var iallefall det de sa..)

Spydde hos legevakten også, og pga mengden blod er de litt bekymret for at det også kan være magesår, siden jeg har en sviende smerte i magen, men vi ble enig om at jeg skulle komme tilbake hvis det ble verre..
Eller dersom jeg begynte å spy koagulert blod.

Så, inntil da, har jeg fått en sterkere type kvalmestillede jeg skal bruke, så får vi håpe det gir seg.. For blir mer og mer blod jo mer jeg spyr! Ekkelt!

Men nå er iallefall lege kontaktet, og det er kort vei tilbake om det skulle være noe! [:)]

Takk for gode råd jenter, og for at dere roet meg når jeg var bekymret!!

Stoor klem fra meg!

Uff, får helt vondt av deg som er så plaget med kvalme og oppkast. Unner virkelig ingen det. Håper det bedrer seg med den nye kvalmestillende. Lykke til!

wæææ, uff det høres helt forferdelig ut. Bra du var på legevakten og fikk litt hjelp. Ønsker deg masse god bedring og null kvalme[:)]

høres jo ikke godt ut dette. Ønsker deg masse god bedring!

Usj! Det hørtes virkelig ikke koselig ut! Håper det går seg til!!

ORIGINAL: Ladyeve

Vil bare tipse deg om et par ting som inneholder ting som gjør at man får halsbrann / kasteropp.
Og som helst ikke bør spises med misstanke om halsbrann.

-Ketchup
-Salat og grønnsaker som ikke er kokt eller stekt
-Banan!
-Tropisk frukt som ananas og kiwi
-Makrell i tomat
-Sukkret frukt te
-Sauser med hoyt fettinnhold
-Lakris
-Kaviar
-Chili (men chili forskes på, noe i chilien kan faktisk virke som plaster på magesår, men jeg annbefaler deg ikke til å teste ut dette enda!!)
-Kulsyre innholdige drikke, ja, selv Farris!
-Kina mat som sursøt saus og soyasaus.

Dette kan hjelpe mot halsbrann

-Flytende Gaviskon (apoteket, reseptfritt.)
-Link tabletter (apoteket, reseptfritt.)
-Loff uten noenting på
-Kjeks uten salt. (marie kjeks for eksempel)
-melk
-Ostepop
-Ris
-Puffet-ris med melk på
-Hveteboller uten rosiner. (fint brød som er litt tørt, virker som svamp på magesyren, og suger til seg syren før du bæsjer det ut.)

Ååå, søta! Snill du er!
Thank you! Nå om dagene går det bare i lunket vann, og små isbiter! Men skal spare denne til jeg kan begynne å spise mat igjen!! Thanks! ;)

Og ja, det med juice/nektar, det har jeg desverre erfart..! Fytti!! hehe!

---
Oppdateringen: Spyr enda, stoore mengder blod. Utrolig ekkelt, men regner med det gir seg i løpet av morradagen! Må rett på sykehuset i natt og morgen dersom det blir verre.
Har hatt endel vondt i magen, men langt nede, og det sa legen ikke var noe å bekymre seg over. Heldigvis!
Så nå skal jeg finne sengen, og håpe det ikke kommer mer...! Siste 3 timene har jeg spydd 8 ganger med mye blod... [:'(][&:] Så synes det skal slutte nå! *oppgitt*

Tusen takk for gode råd og lykkeønskninger jenter! Varmer hjertet!! [:D][;)]

Stooor klem til dere alle!!

Klarer du å trykke ned noe mat så du har noe å kaste opp?

Hvordan går det med deg i dag? Og hvordan gikk natten? Kjenner at det knyter seg litt i magen når jeg tenker på hva du må gjennom og håper virkelig det gir seg snart.

Fikk i meg litt flatbrød (av alle ting!) i går kveld.. Må ha noe som er HELT tørt, hvis ikke kommer det opp før jeg har fått svelgt det omtrent! [8D]
Og, det har faktisk holdt seg der! Første på lenge som jeg ikke har kastet opp igjen i løpet av noen minutter! Deilig!

Kastet opp i hele går, hyppig og mye blod, men i natt gikk alt mye bedre! Fikk ikke sove så godt, men brakk meg bare med to annledninger, ingen oppkast!! [:D][:D]
Det var deilig, og jeg har ikke kastet opp enda idag! Utrolig deilig å få litt "fri" [:D]
Så nå nytes dagen på sofaen, håper det vedvarer, jeg liker å slippe unna den oppkasten gitt! [8D]

Så godt å høre at dagen har startet bra. Krysser fingrene for at dette vedvarer[:D]

Back
Topp