Spyr av nan?

Lykkeår2016

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Lille er syk med feber av og på, oppkast, skikkelig forskjøla og stygg hoste. Begynner å bli bekymret da han kaster opp rett etter amming og annen mat. Han drikker vann og er sann passe aktiv og har tisse bleier.. Men jeg lurer på om han kaster opp pga nan! Vi har prøvd oss frem med melk helt siden han ble født og trodde dette endelig gikk bra, men nå kom jeg til å tenke på at han kanskje kaster opp pga nan og ikke sykdom...? Andre som har opplevd det? Han raper og promer masse igjen og spyr :(

Vi hadde nettopp lignende. Det viste seg å være allergisk reaksjon på melk. Vi gikk over på melkefritt å merket raskt forskjell.

Lille er syk med feber av og på, oppkast, skikkelig forskjøla og stygg hoste. Begynner å bli bekymret da han kaster opp rett etter amming og annen mat. Han drikker vann og er sann passe aktiv og har tisse bleier.. Men jeg lurer på om han kaster opp pga nan! Vi har prøvd oss frem med melk helt siden han ble født og trodde dette endelig gikk bra, men nå kom jeg til å tenke på at han kanskje kaster opp pga nan og ikke sykdom...? Andre som har opplevd det? Han raper og promer masse igjen og spyr :(

Huffda. Har ikke noen erfaring, men vil bare si god bedring :) Og ring helsestasjonen for hjelp, hvis du ikke allerede har gjort det :)

Har ikke han melke proteinallergi? Da er det ikke så rart han spyr av nan:)

Har ikke han melke proteinallergi? Da er det ikke så rart han spyr av nan:)

Får ikke fastlegen eller barnelegen til å ta allergi test så vi har trodd det, men det har sakte men sikkert blitt bedre og derfor prøvde vi nan, men han spyr jo stakkars! Har kuttet ut nan igjen så får vi se om det er umiddelbar effekt. Han spydde etter jeg amming også men det kan jo være fordi han har allergisk reaksjon på nan han allerede har i kroppen?

Får ikke fastlegen eller barnelegen til å ta allergi test så vi har trodd det, men det har sakte men sikkert blitt bedre og derfor prøvde vi nan, men han spyr jo stakkars! Har kuttet ut nan igjen så får vi se om det er umiddelbar effekt. Han spydde etter jeg amming også men det kan jo være fordi han har allergisk reaksjon på nan han allerede har i kroppen?
Kan bare være tilfeldig ogsp, min kaster opp veldig lett når han er forkjøla:/

Men har du prøvd hipp eller annen mme da? Det virka faktisk som min kasta opp oftere når han fikk nan enn npr han fikk hipp når han var syk. Men kan jo være helt tilfeldig :)

Nei det har jeg ikke testet :) skal prøve med hipp tenkte jeg når han er blitt frisk sann at jeg er sikker på at det ikke er pga sykdom! Han kaster opp i dag også selv uten nan :/

Varför får du ikkje de med å ta allergitest?

Varför får du ikkje de med å ta allergitest?

De er restriktive med å allergiteste babyer. Må ihvertfall være 1 eller 2 år før de tester.

Min 9 åring så vi fra tidlig alder, 6 mnd, reagerte på gress og bjørk. Ble rødlig i øynene og klødde mye. Snørr og rennende øyne. Da fikk jeg beskjed fra legen at det ikke var noe vits å allergiteste siden det ikke gir noe svar siden han var så liten. Men fikk allergimedisin til han, på grunnlag av hva jeg som mor fortalte om symptomer, Aerius.
Og ved 2 års aldere ble han henvist til spesialist og da fant vi ut at han var atopiker. Han er overfølsom ovenfor det meste... og kan bruke allergimedisiner året rundt.

Men hos hunder så allergitester de heller ikke før de er blitt 1 år gamle. Så det har nok litt å for resultatet og derfor venter de, samme som med mennesker

:happy:

Vår eldste hadde melkeallergi og kasta opp om hun fikk mme med kumelk i ja.

Vi tok allergitester da hun var 6 mnd. De var negative men hun fikk diagnose basert på symptomer likevel.

Synes det er så vanskelig, han tåler at jeg spiser melk, men får en del luft i magen av mme, grøt med melk i osv men det er kanskje vanlig? Det virker liksom som at han tåler det mer og mer, men brått så virker det som at han ikke tåler det. Vil jo tro at det er mer tydelig hvis de har en intoleranse eller allergi? Synes det var veldig tydelig før, men ikke nå lenger :/

Back
Topp