Sprutgulp/oppkast

Bkno7611662

Andre møte med forumet
Hei. Ammet lille gullet mitt i dag tidlig og etterpå gulpet han opp mengder.. Det fosset ut av munnen, som oppkast. Andre som opplever dette? Bør jeg da amme han like etter? Han bør jo være tom i magen etter alt som kom ut. Han fikk Nan mme i går kveld, er dette noe han kan reagere på så lenge etterpå?
 
Ja, det opplevde jeg på lørdag også, fikk helt sjokk! Visste ikke at de kunne gulpe så mye jeg. Og hun gulper jo nesten aldri til vanlig.
Hun gråt ikke heller noe, var helt rolig. Måtte dusje både meg og henne. Amma ikke før en time etterpå ca, prøvde å tilby henne puppe like etter men hun var ikke interessert.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Det skjer her ganske ofte. Noen ganger vil han ha mer, noen ganger ikke. Det ser veldig mye ut, men det er nok mer igjen i magen:)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Skjer det samme her også. Jeg har mye melk, og om det går litt lang tid mellom ammingene så kommer melka veldig fort og det er mye formelk, da kommer det ofte i retur med et 'smell'. Tilbyr pupp etterpå, og da spiser hun som regel godt (og mye roligere siden melka kommer saktere da).


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sånn har vi hver dag her! Melkespruten står ut av både nese og munn. Alt blir klissvått. Hun har god vektoppgang, så noe blir det tydeligvis igjen også.

Vil hun ha påfyll med det samme, så får hun det. Noen ganger vil hun, andre ganger ikke.

Håper hun ikke holder på like lenge som storebroren, han gulpet sånn til han var 8 mnd.
 
Titter innom :) slik hadde vi det også, og det viste seg at det var melkeproteinallergi. Ga mm første måneden, og da gulpa hun masse. Gikk over til nan, og da kasta hun opp etter hvert måltid. Kunne ikke legge hun ned mellom måltidene.
Nå er det jo ikke slik at alle babyer som gulper mye har allergi, men tenkte å nevne det, så kan dere kanskje prøve å kutte ut melkeprodukter dersom problemet vedvarer :)

Dette var storesøster, som nå er 19 mndr. Lillebror, som er 9 uker, gulper også mye og plages med magen, men foreløpig så tror de det er pga at tarmene er umodne. Han er prematur. Skal på sykehuset i slutten av denne måneden for å sjekke det ut.

Med begge to har vi fårt god hjelp av hs og henvist til sykehuset for å sjekke om slt er som det skal være eller om det er allergi, refluks eller noe annet. Anbefaler å snakke med hs dersom dere føler at det er mer enn "normalt".


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp