Sprutbæsj

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Babyen har litt varierende bæsj. Den beken det fortsatte å komme litt av selv etter noen bleier med sånn vanlig mm-bæsj (gul kornete, noen ganger grønn). Men innimellom har hun hatt brun bæsj - og da typisk diaréaktig som hos voksne. Brunt vann med noen brune klumper i. Er det normalt? Jeg har fått litt smertestillende, men har sluttet nå. Fikk masse smertestillende med storebror og kan ikke huske han hadde sånn bæsj forde... Hun er ikke syk eller plages med det.

Her var bæsjen kun litt brun de første bleieskiftene etter fødsel, så ble den gul/grønn. Hadde aldri brun avføring. Kanskje du kan ta en tlf til helsestasjon eller obs posten for å høre. Husker fra sist at jeg fikk med meg et hefte "slik er bæsjen" til baby den første tiden. Vet ikke hvor jeg har gjort av den. Tør man google det mon tro? :p

Hmm, eneste gangen Felix har fått brunlig avføring var etter at han fikk malt pga hard mage. Ellers så skal vel babyens avføring være sennepsgul-grønnlig (?)
Mener å ha lest at det er normalt med gul,grønn og brun avføring på spedbarn. Ingen av mine unger har hatt brunt så jeg vet helt ærlig ikke :s

Celia har hatt brun løs avføring de siste gangene. Snakket med helsesøster og hun sa det meste er normalt når det kommer til farge og konsistens:p så lenge hun ikke hadde diare flere ganger til dagen.

Takk for svar. Googlet jo og fikk det ikke til å være normalt. Spurte en jordmor i dag i hun sa at så lenge hun bare får morsmelk så bryr man seg ikke så mye om avføringen - da er alt normalt. Mulig det er noe jeg har spist, men så lenge hun ikke plages trengte jeg ikke bry meg.

Er det nomalt at min baby enda ikke har gjort noe stort i bleien foruten om beket første dagen? Hun kom natt til 10 feb. Igår var det mye skriking pga vondt i magen mn ingenting kommer ut. Fikk skikkelig med melk i går.

Er det nomalt at min baby enda ikke har gjort noe stort i bleien foruten om beket første dagen? Hun kom natt til 10 feb. Igår var det mye skriking pga vondt i magen mn ingenting kommer ut. Fikk skikkelig med melk i går.
Hmm, kanskje hun er hard i magen?

Får ho kun morsmelken, er det like normalt med ti bæsjebleier om dagen, som en bæsjebleie i uka. Går det over 1,5 uke, skal man være obs :)

Termin 26. februar <3
Taster fra mobil med app'n :)

Hvis hun kun får morsmelk så gjør det ingenting. Det er vanlig at de har litt magevondt og kvalme de første par dagene.

I ettermiddag kom det ut endelig :D Mye bløtt og da ble hun så avslappet og fornøyd :)

Back
Topp