Sprutbæsj! vanlig?

mrsdoubtfire

Forelsket i forumet
Vesla hadde skikkelig sprutbæsj i går kveld når jeg tok av henne bleia. Traff t.o.m med meg.

Begynte å gjøre klart 3 flasker MME med malt om gangen som står i kjøleskapet. Kan det være derfor? Det var sykehuset som sa jeg skulle lage klart for 3 måltider men på esken står det jo at man kun skal lage 1 om gangen så MME'n blir ferskest mulig..

Har ikke vært noe etter dette, men tør ikke ta sjansen.

Noen andre som har hatt sprutbæsj?

Husker storebror hadde sprutbasj når han var noen uker ganmel. Hele stellebordet, badegulvet og badedøren var full. Han var også flaskegutt og fikk naan med malt. Det vi lærte etterhvert var å prøve å gi minst mulig malt, og da heller gi flaske med malt på ettermiddagen slik at han fikk ut litt før han skulle legge seg. I begynnelsen blandet vi ut malt i varmvann som vi fordelte over flere flasker, men det ble for mye. Da han var rundt 2 mnd fikk han bare i 1-2 flasker hver dag og var mye roligere og veldig fin i magen

Å...så det holder å gi malt i 1 flaske på ettermiddagen og ikke i hver eneste en?
Hvor mye tok du i den ene flaska da? jeg lager 90ml per flaske.

Vil anbefale deg å trappe ned gradvis, tror vi begynte med ca 1 ts som vi blandet ut i ca 1 dl varmt vann og fordelte over i 6 flasker hver dag, Mathias hadde mye vondt i magen og da det kom basjbleier så kom det MYE, enten gikk det rett igjennom og opp til nakken eller utover hele stellebordet. Fikk råd av bestemor å gi litt mindre malt siden de kan reagere på for mye. (Alt for mye malt kan også føre til forstoppelse) vi gikk ned til 1/2 ts på 3 flasker, og etter 1 uke gikk vi ned enda mer på mengde og fordelte på 2 flasker. Da han ble stor nok til å få sviskesaft fikk han malt bare annenhver dag. Vi merket fort at han ble mye roligere på kveld og natt da vi kuttet ned på malten, men prøv dere litt fram, og bruk litt tid på overgangen. Merker dere at det ikke kommer avføring må dere øke på litt igjen

Takk for kjempefine råd!! :D
Men når du sier du fordeler over 6 flasker....blandet du ut pulver og alt da og hadde i kjøleskapet? det er ikke farlig for bakterier? hadde vært kjekt å kunne ha flasker klare til å putte i varmt vannbad.. :)

Blandet ikke med pulver nei, kokte opp vann og blandet ut malt som jeg fordelte i alle flaskene og fylte etter med vann opp til 90 ml som vi avkjølte igjen. Da var det bare å tilsette pulver å varme i microen.

Naan eller morsmelkerstatning er hardere for magen enn morsmelk, og babyene har derfor behov for litt hjelp til fordøyelsen og det å klare å basje. Det er normalt å gå flere dager uten avføring når barna drikker morsmelk, naan gir ofte magevondt og hardere avføring.

Back
Topp