Sprut oppkast..

Ingen erfaringer sjøl, men skjer det med hver mating? Veit min bror hadde umoden lukkemuskel og spydde opp alt han spiste dei første 6 mnd! Så mamma måtte amme konstant og var alltid full i spy;p og da stod spruten langt sa ho!

Sent from my iPhone using BV Forum

Er det noe dere har slitt med lenge? Var hos barnelege forrige uke og tok opp det at gutten min gulper en del. Hun ba meg ta kontakt viss han begynte å sprutgulpe, da kunne det være noe med lukkemuskelen og ville derfor undersøke det nærmere.

Her er det mye gulping og noe sprutgulping, men det er pga overspising

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har hatt det to ganger, men det var pga hun fikk så mye melk i munnen og endte med å svelge mye luft. Det førte til brekninger og sprutgulp...

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

sliter med det samme her. kjempe slitsomt :/

Er det noe dere har slitt med lenge? Var hos barnelege forrige uke og tok opp det at gutten min gulper en del. Hun ba meg ta kontakt viss han begynte å sprutgulpe, da kunne det være noe med lukkemuskelen og ville derfor undersøke det nærmere.

Nei vi har vært plaget med dette siden fødsel, lille svelget mye fostervann så han var kvalm og hadde mye brekninger osv..Men dette fortsatte og vi har vært hos barnelege og han mente lille hadde refluks?Men ikke så kjempe plaget siden han ikke gjør det etter hvert måltid.
Men lille kan også gjøre det lenge etter måltid,så det trenger ikke å være etter mat.

Er kjempe ekkelt,for det er en utrolig mengde som kommer ut:(
Vi blir fulgt opp og skal vente litt og se åssen det går fremover,før vi blir sendt på sykehuset for sjekk.

Ingen erfaringer sjøl, men skjer det med hver mating? Veit min bror hadde umoden lukkemuskel og spydde opp alt han spiste dei første 6 mnd! Så mamma måtte amme konstant og var alltid full i spy;p og da stod spruten langt sa ho!

Trenger ikke å være etter måltid,kan skje 1 time etter mat osv..

Så bra at dere blir fulgt godt opp. Kan ikke være noe særlig for noen av dere. Håper han blir bra igjen kjapt:)

Vår sprutgulpet før vi introduserte henne for smokk. Tror nok hun overspiste seg, for det skjedde ikke nødvendigvis etter amming. Ma'en kalte henne etter hun i Exorsismen da, for han mente hun hadde lik prosjektilspy og mengde på det :P
Men etter vi klarte å få henne til å ta smokken (hun klarer ikke ennå å holde på den da...) så sluttet hun å amme så ofte og nå gulper hun bare litt her og der ;)

Back
Topp