Off synes så synd på de når de kaster opp

jeg tror det hjelper å ta flere pauser for å rape underveis, så får han fordøyd maten litt og kanskje merker at han blir mett. Jeg prøver også å kun gi én pupp og ikke begynne på ny med en gang, for der er jo melken tynnere og flyter raskere så tror jeg det gjør at han lettere forspiser seg og ikke klarer holde på maten..
Jeg har også gjort det til en vane å pumpe litt på morgenen når jeg har overskudd slik at vi har litt ekstra til å gi på flaske om kvelden dersom han skulle kaste opp. Så slipper han å ligge på puppen hele kvelden etterpå.
Ammeveileder på helsestasjonen tipset oss for øvrig om fennikelte, så vi har begynt å gi ham litt av det for å hjelpe å få luften ut. Han har fremdeles litt mageknip og er urolig på kvelden, men promper som en helt så tydelig at det har en effekt hehe
Ps. Hvis hun kaster opp mye og ikke legger på seg jevnt, kan det være lurt å kontakte legen for å få utelukket reflux og pylorus stenose. Vi følger iallefall godt med på vekta just in case, men han legger godt på seg og selv om han er litt utilplass rett etter oppkast virker det ikke som han plages veldig av det, og er frisk og våken ellers
Sent from my iPhone using BV Forum