Sprukne hender..

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Jeg sliter så latterlig mye med tørre og sprukne hender, det er så ille at jeg blør flere plasser liksom :eek:
Har du noen kremer å anbefale?
Andre tips og triks?
Passe desperat :rolleyes:
 
Canoderm :) Kjøpes på apotek. Eneste fuktighetskremen som regnes som legemiddel. Jeg har psoriasis, og sliter mye med tørre sprukne hender som blør, får Canoderm på blåresept. Den er fantastisk!

Tips ellers er bruke «oljesåpe» til vask av hender, fåes også kjøpt på apotek, husker ikke merke i farta. Og begrense vask av hender. Smør hendene med rikelig fuktighetskrem rett før du legger deg, og sov med tynne bomullshansker på.
 
Anbefaler å bruke kuldekrem nå.
Jeg er lik deg...de sprekker og blør på vinteren. Bruker kuldekremen til Avene. Funker bra :) kjøpes på apotek
 
Bruker panthenol-krem. Er vitenskaplig basert for å hjelpe huden å bygge seg opp igjen. Umiddelbar lindring, men er fettete og tar lang tid til å trekke inn. Jeg tar det med på kjøpet fordi den er enkel, inneholder ikke parfyme eller masse unødvendig, og den er effektiv :)
 
Jeg liker godt loccitane sine håndkremer jeg :) De innholder sikkert litt parfyme, men syns de er gode både for å forebygge og når jeg allerede er blitt sår og sprukken :)
 
Back
Topp