sprukket trommehinne?

*muffmuffkaka*

Elsker forumet
Jeg tror kanskje jenta mi ha sprukket trommehinna i det ene øret.

Hun klaget veldig på øreverk i går, gråt mye og fikk litt feber. jeg ga henne paracet 2 ganger og det gikk helt fint i natt. Jeg ser nå at øret er fullt av størkna gul-oransjet puss og hun klager ikke på øreverk lenger.

Hun har tidligere fått pencillin fordi trommehinna sprakk og pusset rant i over 3 dager. Hun har også fått samme behandling 2 ganger pga mellomørebetennlese.

Behøver jeg å dra til legevakten nå i helgen eller tror dere det går i orden av seg selv siden det ikke renner noe puss lenger? skal jeg kontakte lege på mandag?

ORIGINAL: *muffmuffkaka*

Jeg tror kanskje jenta mi ha sprukket trommehinna i det ene øret.

Hun klaget veldig på øreverk i går, gråt mye og fikk litt feber. jeg ga henne paracet 2 ganger og det gikk helt fint i natt. Jeg ser nå at øret er fullt av størkna gul-oransjet puss og hun klager ikke på øreverk lenger.

Hun har tidligere fått pencillin fordi trommehinna sprakk og pusset rant i over 3 dager. Hun har også fått samme behandling 2 ganger pga mellomørebetennlese.

Behøver jeg å dra til legevakten nå i helgen eller tror dere det går i orden av seg selv siden det ikke renner noe puss lenger? skal jeg kontakte lege på mandag?

Når barna mine har hatt ørebetennelse har vi fått beskjed av lege om at dersom trommehinna sprekker vil smertene mer eller mindre forsvinne umiddelbart, og betennelsen vil renne ut av øret. Dersom det fortsetter å renne mer en to dager har vi fått beskjed om å komme til undersøkelse, men dersom det stopper av seg selv etter "tømming" 1 eller 2 dager etter har vi fått beskjed om å ikke gjøre noe spesielt. Trommehinna vil lukke seg i de aller fleste tilfeller på egen hånd, og væsken vil da ha rennet helt bort. Dersom du legger merke til at barnet ikke hører like godt feks kan det fortsatt ligge igjen væske i mellomøret som kanskje må dreneres bort.. går oftest bra og bort av seg selv [:D]

Jeg hadde dratt til legen og fått det sjekka[:)]

Jenta mi har sprengt trommehinna på ene øret, men hennes øre har rent av og på i 5 uker nå... Hun er på sin 6 antibiotikakur som hun nå skal gå på i 14 dager! Men jenta mi har tydelig vært dårlig da, hatt mye vondt, dårlig hørsel, feber osv... Ville bare si at om det går hull i trommehinna betyr det ikke at det går over av seg selv i hvert fall!

Masse god bedring til jenta di muffmuffkaka[:)]

Back
Topp