Sprukket brystvorte, allerede..

Rosa89

Rosa89
Eg har hatt ubehag i brystene den siste uken.Spesielt det ene, men nå verket det ordentlig igjen.Så eg kikket litt nermere nå.Det ligger et lag på brystvorten som er hvit/gult og når eg prøver og ta det bort ser eg at det kommer en stor sprikk i brystvorten og nå verker det jo selvfølgelig enda mer.Har likt på det andre brystet men ingen åpne sår der enda.Smertene og utseende minner mye om hvordan det var når eg prøvde og amme sist, ikke så stygt men kan ligne litt.Noen som vet hva dette kan være?

Mine er røde og det kommer fort hvitt/gult belegg i dem... Hvis jeg ikke fjerner velegnet så klør det og blir sårt. Men når jeg fjerner kommer det raskere nytt - så ikke så greit det der :dead: her hjelper det å la dem få luft, og å la dem være mest mulig i fred. Gikk i perioder i de andre svangerskapene mine også, så det går seg vel til :)

Har også hørt at man kan få sopp også før man startet amming, så hvis du plages veldig så kan du jo høre med jordmor eller lege også :)

Kan høres ut som sopp ja... Mener du kan bruke canesten og smøre på, men hør med lege først ;)mener d var d jeg gjorde når jeg fikk antydning på d... Luft tørk! Smør med purelan så de ikke sprekker mer!;)

Kan godt hende eg har sopp ja..Fikk det sist sv skap og.Datteren min fikk hele tungen, men ingen sa det kunne komme fra meg, det sa det kom fra henne :-/
Eg får begynne med purelan da og se derfra, vi reiser på søndag og eg får ikke gått til legen før om over en uke da.

Kan godt hende eg har sopp ja..Fikk det sist sv skap og.Datteren min fikk hele tungen, men ingen sa det kunne komme fra meg, det sa det kom fra henne :-/
Eg får begynne med purelan da og se derfra, vi reiser på søndag og eg får ikke gått til legen før om over en uke da.

Ouch! God bedring! :)

Back
Topp