Sprukken blindtarm og infertilitet

Nimmelim

Glad i forumet
Jeg ønsker å skrive dette innlegget i håp om at informasjonen kan hjelpe noen under prøvingen. Eventuelt redusere tiden, for de som kjenner seg igjen, før dere oppsøker medisinsk hjelp i prøvingen.

Da jeg var 16 år gammel opplevde jeg en kveld å få kraftige magesmerter. Jeg la meg til å sove i håp om at de ga seg over natten, men smertene var like intense, om ikke verre, morgenen etter. Da smertene ikke ga seg i løpet av dagen, valgte jeg å dra hjem til mine foreldre. For å gjøre en lang historie kort; jeg hadde blindtarmbetennelse, og jeg ble diagnostisert for sent. Blindtarmen var sprukket etter nesten 2 døgn på sykehuset. Jeg ble operert, og til tross for komplikasjoner i form av tarmslyng, ble jeg frisk etterpå. Dette er nå 12 år siden.

Etter å ha prøvd å bli gravid i et halvt år, valgte jeg å oppsøke hjelp. Jeg er nå utdannet sykepleier og vet hvor jeg skal lete etter informasjon. Jeg hadde mistanker om at historien min med blindtarmen kunne ha innvirkning. Jeg la fram dette til legen min, og til tross for at vi ikke hadde prøvd i et helt år, fikk jeg henvisning til utredning etter den legetimen.

Jeg hadde rett. Store sammenvoksninger i buken gjorde at egglederne mine var potte tett. Det var så kaos i buken at kirurgen ikke fikk fjernet alt en gang. Jeg er nå i gang med Ivf.

Dersom noen av dere jenter kjenner dere igjen, har hatt sprukken blindtarm og er prøvere; ta en samtale med legen! Er ikke noen vits i å prøve et helt år dersom eggene ikke kommer frem der de skal! Og er dere så heldige å ikke ha noen skader som følge, ja da har dere ikke tapt noe på det.

Håper dette kan være til hjelp for noen :)

Så fint at du deler :)

Ja, kjempebra at du deler!!!