Sprukken blindtarm og infertilitet

Nimmelim

Glad i forumet
Jeg ønsker å skrive dette innlegget i håp om at informasjonen kan hjelpe noen under prøvingen. Eventuelt redusere tiden, for de som kjenner seg igjen, før dere oppsøker medisinsk hjelp i prøvingen.

Da jeg var 16 år gammel opplevde jeg en kveld å få kraftige magesmerter. Jeg la meg til å sove i håp om at de ga seg over natten, men smertene var like intense, om ikke verre, morgenen etter. Da smertene ikke ga seg i løpet av dagen, valgte jeg å dra hjem til mine foreldre. For å gjøre en lang historie kort; jeg hadde blindtarmbetennelse, og jeg ble diagnostisert for sent. Blindtarmen var sprukket etter nesten 2 døgn på sykehuset. Jeg ble operert, og til tross for komplikasjoner i form av tarmslyng, ble jeg frisk etterpå. Dette er nå 12 år siden.

Etter å ha prøvd å bli gravid i et halvt år, valgte jeg å oppsøke hjelp. Jeg er nå utdannet sykepleier og vet hvor jeg skal lete etter informasjon. Jeg hadde mistanker om at historien min med blindtarmen kunne ha innvirkning. Jeg la fram dette til legen min, og til tross for at vi ikke hadde prøvd i et helt år, fikk jeg henvisning til utredning etter den legetimen.

Jeg hadde rett. Store sammenvoksninger i buken gjorde at egglederne mine var potte tett. Det var så kaos i buken at kirurgen ikke fikk fjernet alt en gang. Jeg er nå i gang med Ivf.

Dersom noen av dere jenter kjenner dere igjen, har hatt sprukken blindtarm og er prøvere; ta en samtale med legen! Er ikke noen vits i å prøve et helt år dersom eggene ikke kommer frem der de skal! Og er dere så heldige å ikke ha noen skader som følge, ja da har dere ikke tapt noe på det.

Håper dette kan være til hjelp for noen :)

Så fint at du deler :)

Ja, kjempebra at du deler!!!

Du jeg lurer på om du har krav på erstatning for sykehusfeil? Både med tanke på at de diagnostiserte deg feil sånn at blindtarmen sprakk OG pga at du ikke har fått etterkontroll med tanke på at det har grodd på en sånn måte at du har blitt infertil?

Dette fordi du da burde få dekket ALT i forbindelse med prøverør, både egenandeler og i tilfelle dere må ha flere enn 3 forsøk per barn. Ikke minst med tanke på om du vil ha flere enn 2 barn for da må dere gå privat , sånn i utgangspunktet.

Dette burde du ta tak i med en gang pga faren for foreldelse av saken. Nå ble jo dette med infertilitetsfølger oppdaget nylig, men likevel. Verdt å snakke med en advokat, hvis du ikke HAR gjort det allerede.
Godt du er i gang med ivf!

Håper dere lykkes snarlig :Heartred

Ja, kjempebra at du deler!!!

Du jeg lurer på om du har krav på erstatning for sykehusfeil? Både med tanke på at de diagnostiserte deg feil sånn at blindtarmen sprakk OG pga at du ikke har fått etterkontroll med tanke på at det har grodd på en sånn måte at du har blitt infertil?

Dette fordi du da burde få dekket ALT i forbindelse med prøverør, både egenandeler og i tilfelle dere må ha flere enn 3 forsøk per barn. Ikke minst med tanke på om du vil ha flere enn 2 barn for da må dere gå privat , sånn i utgangspunktet.

Dette burde du ta tak i med en gang pga faren for foreldelse av saken. Nå ble jo dette med infertilitetsfølger oppdaget nylig, men likevel. Verdt å snakke med en advokat, hvis du ikke HAR gjort det allerede.
Godt du er i gang med ivf!

Håper dere lykkes snarlig :Heartred
Jeg har vært i kontakt med advokat, og har sendt inn saken til NPE. De har 9mnd+ behandlingstid, så det blir spennende. Jeg har gjort meg opp de tankene selv, for jeg har egentlig i utgangspunktet lyst på tre små :) jeg er nå i gang med ivf forsøk to, og håper jeg i det hele tatt kan bli gravid med en :)

Jeg har vært i kontakt med advokat, og har sendt inn saken til NPE. De har 9mnd+ behandlingstid, så det blir spennende. Jeg har gjort meg opp de tankene selv, for jeg har egentlig i utgangspunktet lyst på tre små :) jeg er nå i gang med ivf forsøk to, og håper jeg i det hele tatt kan bli gravid med en :)

Ja, måtte du lykkes snart!

Så bra at du har sendt inn saken! Kan ikke skjønne annet enn at du må få mehold!

Godt at du deler,hadde aldri trodd at en blindtarm kunne lage så mye trøbbel, men enda mindre at du lå på sykehus uten at de kunne oppdage det!!! Helt utrolig! De skulle hatt en premie!

Utrolig fint at du deler. Krysser for at dere klarer det nå ved hjelp av ivf❤

Back
Topp