Sprinkleseng

Asutori

Betatt av forumet
Noen som har tips om god sprinkleseng? Hadde en drøm om å kunne justere, eventuelt ta av, den ene sida, og så bare skyve den inntil senga så jeg slipper å løfte så mye, men har fått høre att det ikke går an :(

Eg hadde ei som eg kunne det med før. Den eg har nå kan eg bare justere i høyden tror eg. Men det er mye hjelp i. Hvertfall i starten. Tror eg har troll si sprinkelseng nå. Eg sysnt det er greit og ikkje ha den inntil mi seng. Men det er for eg ofte må inn til dei andre barna på natta. Og ryggen min liker best og gå rett ut av senga. Ikkje i fot enden :p men det er vell smak og behag :) trodde dei fleste kunne justeres i høyden?

Jeg har ikea sin gulliver, den kan justeres i to høyder, men med litt snekkring kan sikkert justeres i den høyden du trenger, og det går an å ikke bruke den ene siden. Eller her er ikea sin Sniglar som co-sleeper:
http://amandamedlin.com/2013/11/diy-co-sleeper-pretty-little-quilt/
Har kjøpt den sprinkelsengen jeg og :) Vet du om det er vanskelig å fjerne den ene siden hvis man setter opp sengen med begge sidene først? Eller er det lurest å bare la være å montere på den ene siden?

Har kjøpt den sprinkelsengen jeg og :) Vet du om det er vanskelig å fjerne den ene siden hvis man setter opp sengen med begge sidene først? Eller er det lurest å bare la være å montere på den ene siden?

Det er enkelt - bare se monteringsanvisning nederst. Du må fjerne to sider og montere en planke istedenfor den ene siden nederst, men man må jo passe på at sengen er da godt sikret intill hovedseng..
http://www.ikea.com/no/no/assembly_instructions/gulliver-sprinkelseng__AA-715914-3_pub.pdf

Vi skal ha sundvik sprinkelseng fra ikea, der kan man ta av ene siden :)

Vi har kjøpt grå GONATT sprinkelseng fra IKEA :) der kan men justere høyde + ta av den ene siden etterhvert :)

Vi og har kjøpt Gulliver. På øverste innstiling og med madrass blir den ganske nøyaktig like høg som vår.

Noen som har noe erfaring med bedside crib? Vi kjøpte troll sin i går, men lurer på hvor lenge den vil være i bruk ca. før vi må kjøpe en større. Anyone?

Ser ut som at den kan bli brukt i 5-6mnd, og byttes ut pga høy aktivitet. Ikke pga lengde. Så det er jo kjekt å vite!

Last edited:
Vi har IKEA Sundvik til storebror, har kjøpt den samme til babyen som kommer. Kan ta av den ene siden, men har ikke prøvd å sette den inntil vår seng, så jeg vet ikke helt hvordan høydeforskjellen evt blir. Men er veldig fornøyd med senga ellers da.

Vi har også kjøpt den grå godnatt sengen fra ikea :)

Noen som har noe erfaring med bedside crib? Vi kjøpte troll sin i går, men lurer på hvor lenge den vil være i bruk ca. før vi må kjøpe en større. Anyone?
Ikke prøvd det, men vil tro ca 5-6 måneder og da vil dere merke det fordi barnet er så mye mer aktiv da;) Førstemann la seg selv på magen fra rundt 5 mnd, og sovet sånn siden, og da syns jeg det var greit å senke bunnen;)

Back
Topp