Sprinkelsengbeskyttere øker faren for krybbedød

Ser poengene de kommer med i artikkelen.
Ikke fan av sengekantbeskytter, rett og slett fordi jeg syns de var vanskelig å feste skikkelig og dermed lett for babyen å vikle seg innunder...
 
Brukte det til første, men kommer ikke til å bruke det neste gang.
 
Hadde det til første. Men hun sov ikke i sengen sin før den ble tatt av så det var lett da.
Ser de ikke anbefaler babynest heller... jeg som hadde gledet meg til å ha det denne gangen.
 
Jeg skjønner ikke helt hvordan det går seg til jeg da.. Her har han ikke sjans til å vikle seg inn, komme seg under den, få den rundt seg eller noe.. Jeg ser ikke hvordan den kan være farlig :/
 
Jeg skjønner ikke helt hvordan det går seg til jeg da.. Her har han ikke sjans til å vikle seg inn, komme seg under den, få den rundt seg eller noe.. Jeg ser ikke hvordan den kan være farlig :/

Det var vel ikkje det som var problemet, men at hvis babyen snur seg og blir liggende å puste inn i sengekanten.. At det då vil bli det samme som å dekke vognen med teppe f.eks :)
 
Babynest er jo rart at er farlig, det skal jo hindre at de velter rundt... Vi bruker sengekant nå slik at ikke smukkene detter ut gjennom sprinklene. Men da han var baby lå han uansett i bedsidecrib, og hadde aldri klart å vikle seg inn i noe der. Skjønner det ikke helt, men tar det til etterretning ja...
 
Vi brukte til eldstemann, men leste en lignende artikkel da lillebror kom og droppet det derfor da han var baby.
 
Vi er avhenge av sengekant, men bruker kun av de helt stive som står selv, opplevde skrekken med at gamleste hadde surret snora rundt halsen på en vanlig sengekant.. Kom heldigvis inn i rommet rett etter han hadde greid det, men etter det bruker vi kun helt stive som står selv! :)
 
når jentene mine ble født for 10 og 8 år siden så brukte vi sprinkel beskytter.. jentene har aldri slitt med søvn og de kom seg alltid opp i ett hjørnet med hodet og hvis de ikke hadde hatt den så ville de hatt mye kuler i hodene sine :p

Men de lå ikke å pustet inn i den ...

Tror også vi kommer til å ha dette igjen...
 
Det handler jo ikke om at barnet kan vikle seg inn i noe, men at høye kanter rundt barnets hode vil redusere luftkvaliteten, som igjen kan kobles til krybbedød. Krybbedød er ikke når barnet vikles inn i noe og kveles - ved kvelning er dødsårsak kjent, og da kan det ikke kalles krybbedød.

For et voksent menneske ser et babynest helt uskyldig ut, men husk at i forhold til barnets hode er kantene store. Dessverre er det slik at babyer gjerne liker det som kan øke faren for krybbedød (å ligge på magen, å ha det trangt og godt).

Vi kommer nok til å forsøke å unngå babynest, men man må jo se det an.
 
Synes alt er farlig i dag!
Vi brukte en stiv sengebeskytter til Dattern vår, og hadde aldri problemer med at hun Lå med ansiktet inni der. vi har en ekstra stor sprinkelseng fra usa, så god plass.
Vi kommer til å bruke den nå også. :)
 
Jeg tok samme vurdering sist gang jeg var gravid pga en sånn artikkel. Endte til slutt opp med å bruke en for ho rørte seg aldri i nærheten av de :p Tenker det er greit å se det an :)

Utenom det så aner jeg jo egentlig ikke hva den brukes til? Å ikke dunke hode? For ho gjorde jo ikke det heller. Hehe. Mulig jeg dropper det.
 
Jeg tenker at det må gå an å produsere en type som er skikkelig gjennomhullet eller noe, slik at babyen kan puste selv om den blir liggende med ansiktet inn mot kanten? Kjenner ulike oppfinnertanker komme dettende inn her ...
 
Back
Topp