Sprinkelseng

Gullis!

Elsker forumet
vemodig! Denne gangen har jeg forsøkt å tviholde på babytiden, siden det er aller siste gang. Nå var vuggen småen har sovet i om natten blitt rene risikosporten☺️ Nå ligger lillemor i den digre sprinkelsengen-og jeg kjenner at det er veldig vemodig! Har dere andre byttet seng?

Ikke byttet enda, men er rett rundt hjørnet. Tenker på nyåret. Lille er straks for lang for Chicco Next2Me sengen... :-(

Han har sovet i sprinkelseng hele tiden, men ligger i babynestet oppi der :) prøvd noen ganger uten men da ender han på tvers og gjerne under dyna.

Her sover han med meg i dobbelsenga. Det er både han og jeg mest fornøyd med. Men kanskje ikke mannen ;)

Vi har troll bedside crib (skal ikke legge inn så mange gode ord om den, for den er egentlig kun fin å se på) men hun har ennå mye å gå på i lengden :)

Ikke byttet enda, men er rett rundt hjørnet. Tenker på nyåret. Lille er straks for lang for Chicco Next2Me sengen... :-(

Hvor lang er lille? Vi har samme sengen her og jeg digger den! Gruer meg til lille må ha ny seng og ikke lenger ligger ved siden av meg:(

Hvor lang er lille? Vi har samme sengen her og jeg digger den! Gruer meg til lille må ha ny seng og ikke lenger ligger ved siden av meg:(

Nå har vi babynest oppi som tar litt av lengden da, men hun er 65,5cm. Vokser i rekordfart i lengden, så regner med det er bytte rett rundt hjørnet. Vekten holder enda :-) 7kilo.

Siden lille ikke kom før 06.09 så håper jeg at hun vil kunne bruke vugga i 1-2 mnd til... men innser at det kanskje er lurt å begynne å venne henne på å sove på eget rom snart...
Om kveldene nå så har vi latt henne sove i nestet sitt her nede på stua i stede for å bære henne opp å legge henne i vugga inne hos oss eller i sprinkelsenga på rommet hennes...

Tviholder på babytida ja <3

I dag sovnet hun i sprinkelsenga på formiddagen (formiddagslur på 15-44 min). Da hadde jeg lagt sengeslangen hennes tettere rundt henne ala slik nestet ville ligge og da likte hun seg deg mye bedre enn om slangen ligger helt ut i kantene. ImageUploadedByBV Forum1482444626.291034.jpg

Her ligger han (født 31.08.16) fortsatt i Monica vugge :) Han ligger inni Lillelamsovepose, og har ikke sett tegn til at han prøver å reise seg. Har det tenkt det kanskje er lurt å kjøpe sprinkelseng å ha på lur. I løpet av noen måneder må den vel byttes ut. Gruer meg. Blir trist :(

Siden lille ikke kom før 06.09 så håper jeg at hun vil kunne bruke vugga i 1-2 mnd til... men innser at det kanskje er lurt å begynne å venne henne på å sove på eget rom snart...
Om kveldene nå så har vi latt henne sove i nestet sitt her nede på stua i stede for å bære henne opp å legge henne i vugga inne hos oss eller i sprinkelsenga på rommet hennes...

Tviholder på babytida ja <3

I dag sovnet hun i sprinkelsenga på formiddagen (formiddagslur på 15-44 min). Da hadde jeg lagt sengeslangen hennes tettere rundt henne ala slik nestet ville ligge og da likte hun seg deg mye bedre enn om slangen ligger helt ut i kantene. Vis vedlegget 212741

Den var nydelig!

Den var nydelig!

Takk <3 Egentlig veldig enkelt å lage også så anbefaler de som vil prøve (og har tilgang til symaskin) om å lage sin helt egne sengeslange :) Gøy når man kan få dem i de mønster og farger en selv vil ha uten å måtte ta hensyn til trender ;)

Takk <3 Egentlig veldig enkelt å lage også så anbefaler de som vil prøve (og har tilgang til symaskin) om å lage sin helt egne sengeslange :) Gøy når man kan få dem i de mønster og farger en selv vil ha uten å måtte ta hensyn til trender ;)

Har du oppskrift på denne:p

Har du oppskrift på denne:p

Jeg har brukt denne som utgangspunkt, http://lillifix.blogspot.no/2016/01/videotutorial-hvordan-sy-en-sengeslange.html
Stoffet jeg valgte var rett og slett et sengesett jeg syntes var fint - også har jeg sydd det sammen slik at det ble et tøystykke som var stort nok som i innlegget/videoen til hun her. I stede for å lage hale og munn (mannen har fobi mot slanger) så har jeg valgt å lage en sirkel i begge ender som avslutning. Til fyll brukte jeg 2 eller 3 poser med sånn fyll til puter (ammetåken har tatt meg litt her) men jeg mener jeg sa til meg selv at jeg vil bruke en ekstra neste gang for å få den enda fyldigere :) Håper du har mange knappnåler - jeg brukte nesten alle jeg hadde her :D

Jeg har brukt denne som utgangspunkt, http://lillifix.blogspot.no/2016/01/videotutorial-hvordan-sy-en-sengeslange.html
Stoffet jeg valgte var rett og slett et sengesett jeg syntes var fint - også har jeg sydd det sammen slik at det ble et tøystykke som var stort nok som i innlegget/videoen til hun her. I stede for å lage hale og munn (mannen har fobi mot slanger) så har jeg valgt å lage en sirkel i begge ender som avslutning. Til fyll brukte jeg 2 eller 3 poser med sånn fyll til puter (ammetåken har tatt meg litt her) men jeg mener jeg sa til meg selv at jeg vil bruke en ekstra neste gang for å få den enda fyldigere :) Håper du har mange knappnåler - jeg brukte nesten alle jeg hadde her :D

Takk takk:D

Back
Topp