Sprinkelseng

Maian

Gift med forumet
Augustmødrene 2014
Junilykke2018
Hve er normal str på sprinkelseng?
Vi fikk en etter søsteren min, men den var ganske slitt.
Så fikk vi en som var nesten ny fra onkelen til samboeren min.
Sengene var like men den som vi fikk av onkelen manglet den planken som brukes når man tar av siden. Så jeg prøvde den fra søsteren min, da viser det seg at det er forskjellig str på sengene. Så hva gjør jeg nå? Vil ikke ha den lille som ikke min madrass passer i. Men vil ikke ha den som er helt slitt heller. Kjøre på ikea å kjøpe ny seng?

60×120 er vel vanlig str nå :-) for mange år siden var det vel 55×115 eller noe :-)

60×120 er vel vanlig str nå :-) for mange år siden var det vel 55×115 eller noe :-)
Hvor lenge siden? Den ene sengen er max 6 år den andre er 5 år. Kommende storebror sover i min gamle aprinkelseng som er 30 år gammel. Den er det normal str på.

Hvor lenge siden? Den ene sengen er max 6 år den andre er 5 år. Kommende storebror sover i min gamle aprinkelseng som er 30 år gammel. Den er det normal str på.
Aner ikke, var bare det jeg fikk fortalt på barneutstyrsbutikk :-)

Da jeg jobba på princess for 5 år siden, var 60x120 standard ;) ikea har hatt andre str til inntil nylig!

Da jeg jobba på princess for 5 år siden, var 60x120 standard ;) ikea har hatt andre str til inntil nylig!
Begge dissa er fra ikea. Men då fikk de sikkert normale str for 5 år siden då. Siden den som er ca 6 år er liten.

Får kjøpa ny seng :(

Sjekk på finn.no :-)

Standard mål hos både Ikea og andre barneutstyrsbutikker var for 7 år siden 60x120, så merkelig at målene ikke stemte.

Back
Topp