Sprinkelseng

Ryvita

Gift med forumet
Februarlykke 2016
Novemberlykke 2020
Har fått ei sprinkelseng av søstra mi, men denne senga har ikke mulighet til å ta av den ene siden. Er dette veldig upraktisk? Eller, jeg skjønner at det er mer praktisk å kunne ta av/senke den ene siden for å slippe å løfte opp og ned fra senga, men er det så upraktisk at vi burde vurdere å kjøpe ei billig brukt ei med denne muligheten? :)

Og, vi har ikke så stort soverom, så vi har ikke plass til å ha sprinkelsenga på siden av senga, den må plasseres i fotenden. Hvor upraktisk er det, på en skala fra 1 til 10? :p

Har arvet en kurv jeg har tenkt å bruke til seng på stua den første tiden, kunne jo sikkert brukt den inne på soverommet også, tar jo litt mindre plass enn sprinkelsenga.. Hmm.. Noen synspunkter? :)

Jeg tenker at så lenge dere uansett ikke har plass til senga ved siden av deg, så har det ingenting å si om siden kan fjernes eller ikke?

Vi har forsåvidt ei helt ny sprinkelseng liggende i flatpakke. Denne kan vi ikke fjerne siden på, jeg tenker at det skal gå helt fint:)

Med forrige hadde vi en bedside crib på vårt soverom de første 6-7 månedene ca. Vi har heller ikke plass til stor sprinkelseng hos oss. På barnerommet hadde vi vanlig sprinkelseng, uten nedfellbar side, og det var null problem etter at den verste nattammingen ga seg.
Vi hadde den samme senga fra start da eldste ble født, og jeg syns det var litt stress å måtte resie meg og løfte ham opp i halvsøvne flere ganger her natt.
Jeg anbefaler veldig en liten seng du kan ha helt inntil din side i sterten, og heller bruke stor sprinkelseng når de har mer sammenhengende søvn uten mat :)

I første omgang har dere jo bunnen såpass høyt at dere ikke trenger det. Man trenger det ikke senere heller egentlig, men kan være praktisk hvis man må bøye seg over.

Vi kan ikke fjerne siden og har ikke savnet det de tre årene vi har brukt den sengen snart :-)

Jeg hadde tvillinger som måtte mates hver 3.time, natt og dag.. Jeg syns ikke det var upraktisk med vanlig grindseng. Kommer til å ha vanlig grindseng denne gangen også

Jeg syns det var praktisk som overgangsseng... Altså når ungen er for stor til å ligge i spinkel (f.eks begynner å hoppe ut av), så tok vi av sida og brukte det som vanlig seng. Uten at det var fare for at ungen ramla så veldig langt om den falt i gulvet.. Og i tillegg kunne ungen selv komme inn til oss om morgenen.. ;)

Skal sies at vi kanskje vendte ungene ganske tidlig til å sove i vanlig seng med denne først som overgang. E tror begge har sovet i vanlig seng fra hverfall toårsalderen

Jeg trodde det med å fjerne siden kun var til når de blir eldre og skal gå inn og ut av sengen selv, jeg? Eller er det jeg som har misforstått?

Ingen av sprinkelsengene mine unger har brukt de siste 9 åra har jeg kunnet ta av den ene siden.
Men bunnen hadde flere nivåer slik at når babyen var her fersk så var bunnen hevet slik at jeg slapp å bøye meg :) Det var mer viktig for meg enn avtagbar side.

Barna ble uansett vendt til juniorseng ved 1,5-2 års alder :)

Jeg har aldri brukt sengen med den ene siden nede. Har aldri skjønt helt hvorfor jeg skal ta den ned :P

Guttn min på 3,5 år ligger fortsatt i sprinkelseng, ikke sånn man senker/tar av siden på. Jeg brukte en stor vognbag til han første månedene som han låg i attmed senga mi, kjempefornøyd med det.

Til jentungen hadde vi sprinkelseng med faste ''vegger'. Kunne ikke ta a en av de.. Har aldri noen gang savnet det heller... Så bruk senga du, du kommer ikke til å bry deg noe om det :-)

Jeg hadde drop side på snuppas seng. Veldig fornøyd med det :) felte ned siden og hevet bunnen maks i starten. Kurant for meg som hadde KS ;)

Så for de som skal ha KS tenker jeg det er et must. Pga løft opp og ned og slippe å få kanten i magen.

Aner ikke om det blir KS denne gangen, men skal definitivt ha drop side :)

Jeg skal ha løs sidevegg rett og slett fordi jeg vil ha senga inntil min i starten. Mulig det blir bedside crib, må se ann prisnivået brukt :)

Jeg tenker at så lenge dere uansett ikke har plass til senga ved siden av deg, så har det ingenting å si om siden kan fjernes eller ikke?

Vi har forsåvidt ei helt ny sprinkelseng liggende i flatpakke. Denne kan vi ikke fjerne siden på, jeg tenker at det skal gå helt fint:)

Nei, du har sikkert rett i det, eneste er jo at en slippet løftinga opp og ned, men hadde jo ikke latt mini ligge med den ene siden ned uansett :)

Med forrige hadde vi en bedside crib på vårt soverom de første 6-7 månedene ca. Vi har heller ikke plass til stor sprinkelseng hos oss. På barnerommet hadde vi vanlig sprinkelseng, uten nedfellbar side, og det var null problem etter at den verste nattammingen ga seg.
Vi hadde den samme senga fra start da eldste ble født, og jeg syns det var litt stress å måtte resie meg og løfte ham opp i halvsøvne flere ganger her natt.
Jeg anbefaler veldig en liten seng du kan ha helt inntil din side i sterten, og heller bruke stor sprinkelseng når de har mer sammenhengende søvn uten mat :)

Tenker også på de første mnd med hyppig amming på natta, men da kan jeg jo som du sier bruke kurven på siden av senga :) Det var lurt!

Back
Topp