sprinkelseng

nordlands pia

Glad i forumet
hvor stor avstand skal det være mellom sprinkelne på en seng. veit det er kommet regler for dette de seneste årene. jeg har seng som jeg kjøpte brukt til førstemann, men den begynner jo å bli noen år gammel nå så er usikker på om den kan brukes lenger? noen som har fåttmed seg dette>???

6,5cm mellomrom leste jeg på et annet forum...

Leter litt til jeg! [:)] Håper du slipper å bytte senga da!!!

Fant litt til jeg... [:D]

Dette er fra http://www.mammanett.no/design.php?side=utstyr/rom

• Oppbevares leketøy med smådetaljer utenom rekkevidde for de minste barna?
  • Sørg for at møblene ikke har skarpe kanter eller hjørner.
  • Unngå løse ledninger.
  • Unngå for kraftig oppvarming av barnerommet. Varme er en risikofaktor i forbindelse med krybbedød. Temperatur rundt 18 grader er passe om natten.
  • Er høye hyller i barnerommet sikret mot tipping? Skaff ellers møbelforankrer eller fest med vinkeljern.
  • Er sengelampen stødig montert?
  • Skruer eller andre smådeler på senger, vogner, gåstoler og lignende barneutstyr må være umulig for barnet å løsne.
  • Sprinkelseng skal ha et maksimalt mellomrom på 6 ca. mellom sprinklene.
  • Er vinduer som barnet har tilgang til, sikret?

Supert at du "forsket" frem dette Lillepusen! Dere jenter er Så flinke til å finne linker osv som hjelper oss alle. Takk,takk [:)]

ORIGINAL: Stredet

Supert at du "forsket" frem dette Lillepusen! Dere jenter er Så flinke til å finne linker osv som hjelper oss alle. Takk,takk [:)]

Hihi, takk! [:D]

Har ikke annet å gjøre, eller annet å føre... Ligger i senga fortsatt, med Mannen ved siden av meg som ser på tv. [:)] Ah, livet er herlig!

Nesten samme aktivitetene som her det gitt, men siden vi har en stor og sulten 9 åring i huset, så har vi hatt påskefrokokst sammen.
Nå er William gått til en kompis, mannen ligger strekkk ut på ene sofan og ser film på canal+, og jeg slenger rundt i den andre sofan og taster for harde livet her [:D]

Jepp livet er hærlig det!!

tusen takk for all infoen. nå føler jeg meg litt mere klok. får jeg bare mannen til å leite frem sengen nå så finner jeg vel fort ut om sengen kan brukes igjen.

ORIGINAL: Nikki!

herregud å mye rart det er å tenke på begynner som minmor nå

hun sier det virker som et helt studie å gå gravid-var ikke sånn på min tid sier hun[;)]

he he....
ja skulle vel gått på gravid skolen en tur[:D]

Det sier min mor og. Har fått hennes mor og barn bok fra 1968. Artig å titte i.

hehe bare på ti år har det forandret seg veldig, det var ikke så "mye å tenke over" når første kom til verden, men er ganske så avslappet i forhold til mye igrunn. tar de vanlige forhåndsregler men tror mye kommer også av at produsenter har salgstriks... sånn i fare for å få noen på nakken her. [8D]

Back
Topp