Sprinkelseng spørsmål.

helene7

Forelsket i forumet
Vi har en på 16 mnd. Hu bruker sprinkelsenga, og vil være 23 mnd når babyen kommer. Må jeg ha en sprinkelseng til, eller er det på tide å bytte seng før den tid?

Jenta vår fikk juniorseng til 2 år's dagen sin, perfekt tidspunk her i huset ihvertfall :) Hun er så stolt!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vi har en på 16 mnd. Hu bruker sprinkelsenga, og vil være 23 mnd når babyen kommer. Må jeg ha en sprinkelseng til, eller er det på tide å bytte seng før den tid?
Vi kjøpte stor jente seng når hun var rundt to... Veldig koselig å ligge ved siden og lese:)

Vi har gått rett fra sprinkelseng til voksenseng ved 2,5 års alderen.
Om du ikke vil bytte med en gang babyen er født, så kan jo dere ha vugge eller lignende for de første mnd til babyen.

Vil forsøkte å ta av en side på sprinkelsenga da N var 2. Gikk bra en stund før han starta å stå opp midt på natta helt lydløst og leke på stua. Vi merka ikke noe. Jeg kunne våkne om morgenen med masse leker på stua, og gutten hadde gått å lagt seg igjen. Litt skummelt og umulig å forklare han at det var farlig, så sprinklene måtte på igjen til han var 2.5, etter det har det gått supert. Ville tatt av en side på senga å prøvd først.

Vi har 20 mnd mellom de to første og vi bytta over til vokse seng på største når minste ble født

Dattera mi blir 2 i oktober, og hun skal få stor jente seng nå snart. Må bare få somlet oss til å reise å kjøpe.
Sprinkelsenga begynner å bli for liten, så hun dunker i sidene når hun snur seg. Høres ikke godt ut:/

Trolljente født 13.10.2011
Lillebror/søster ventes 28.03.2014

Vi skal over på skuvseng først. Sønnen min blir 2 i oktober. Har prøvd å ta av ene siden, men han følte seg ikke trygg, så den siden er snudd mot veggen nå. Skal prøve igjen om en stund. Tenker å kjøpe ny seng til han neste jul eller noe.

Mamma til Herman venter lillebrøster 10.mars 2014
Taster på appen :-)

Her i gården er det ikke hensiktsmessig å bytte fra sprinkelseng enda. 2åringen sover veldig urolig, bruker hele senga. I barnehagen ligger han på madrass når det er sovestund, og selv på den timen havner han i vinkel på gulvet. Vi ser det an til jul vi :)

Her kjøpte vi stor seng når han var nesten 2 år, med skap/skuffer under. Den var litt høy med en gang, da gutten selv var like høy, men med sengehest var det et bra kjøp.. La madrassen til sprinkelsenga foran senga de første månedene for sikkerhet skyld. Han lå veldig urolig og vi redd or at han datt ut. Men han har aldri falt ut. Vi har kunnet ligge ved siden av, lånt den en natt eller to. Han bruker den ennå, og kan sikkert det i mange år til.

skuvseng ble kjøpt inn da førstemann var omtrent 2 år, da gikk han likevel ut og inn av sprinkelsenga selv. Det endte noen ganger i gulvet, så var like greit å bare fjerne den. Om du/dere skal kjøpe seng, så tenk på at den bør være uten noen kanter der du har hodegjerdet. Når jeg sitter i senga og leser for han om kvelden feks, får jeg den kanten oppe rett i skuldrene :/ Dessuten kan ikke skuvsenga vi kjøpte bli lang nok for en voksen. Så kan ikke lånes ut til overnattingsgjester- som er over 12 år :)
I begynnelsen lå jeg helt i fosterstilling om jeg skulle ligge sammen med han (synge, roe ned, sovne.. ) Ikke heelt fantastisk, så har dratt den helt ut. Hadde jeg valgt igjen hadde jeg tatt en i minst min lengde, eller uten høyt gjerde nede. (få føttene over.) Har IKKE valgt en seng som er høy, med skuffer el lignende under. Blir nok det som blir neste seng, så får legge denne på lagring på loftet. Snart kommer jo nr 2, og bruker sprinkelsenga på nytt igjen. Har 3 soverom, men tror nok barna blir å dele rom en stund. Er så flott med gjesterom, og det rommet er litt unna vårt rom. Håper på nye rom på loftet for gjestene- også får eldstemann- enebarn enn så lenge, vente litt med eget rom. Feks når han er 5 år, er ikke det greit???

jenten vår fikk juniorseng når hun var 2.. Dette var fordi hun hoppet ut av sprinkelsengen.. Tryggere med juniorseng da ;) Nå blir det 20-21 mnd mellom mellomste og minste, så vi må nok ha enda en sprinkelseng :)

Mine barn har byttet seng tidlig. De hoppet ut av sprinkelsenga før 2 års alder! Så snuppa fikk stumpA seng som var litt høy 2 år! Mellomste fikk biler seng 2 år :-) og mini har sånn man kan stille i tre lengder med høye kanter så han ikke faller ut! :-) alle barn er forskjellig og man må bare se Ann hva som er rett for sitt barn'!

Mine barn har byttet seng tidlig. De hoppet ut av sprinkelsenga før 2 års alder! Så snuppa fikk stumpA seng som var litt høy 2 år! Mellomste fikk biler seng 2 år :) og mini har sånn man kan stille i tre lengder med høye kanter så han ikke faller ut! :) alle barn er forskjellig og man må bare se Ann hva som er rett for sitt barn'!

Helt enig! BArn er veldig forskjellig. Vil anbefale deg å se det an ;)

Back
Topp