Sprinkelseng og madrass, hjeelp

Oktoberjenta

Elsker forumet
Vi har fått arvet en sprinkelseng med madrass, som er brukt av tantebarnet mitt. Men har hele tiden tenkt å kjøpe ny madrass etter å ha lest litt. Men nå når jeg skulle finne madrass sliter jeg med å finne målene som passer, er litt større enn standarden. Eneste jeg finner er på nettet, men de koster over 700kr. Så har jeg også lest at det ikke er noe vits i å kjøpe til så dyrt (eller er det billig?) og at en på IKEA til 300-400 er mer enn greit nok.

Så kom vi frem til at da var det like greit å bare kjøpe ny sprinkelseng på IKEA og en madrass der. For det blir ca 1000 lapp. Men igjen har jeg søkt litt og lest litt på trådene her og folk skriver at det ER viktig med en god madrass til babyen. Fant og noen som skrev at så lenge madrassen er hard nok og ren osv så holder det. Hva sier dere? For hvis vi må kjøpe en dyr madrass uansett så kjøper vi heller kun madrass, eller skal vi kjøpe en fra IKEA til sånn 400?

Vi har madrass fra IKEA til storesøster og har vært veldig fornøyde med den. Var ikke av den aller rimeligste typen, men kostet vel rundt 400-500 kr. Har hørt at det ikke spiller noen stor rolle for babyen om det er en dyr eller billig madrass så lenge den ikke er for myk. Vi kommer heller til å investere i ordentlig gode madrasser når ungene får stor seng, altså rundt 3 års alderen :)

Ellers så syns jeg ikke 700 var så mye for en madrass ;) Den vi kjøpte kosta 999 og senga 700 :P men ellers tror jeg ikke prisen har så mye å si, bare kvaliteten er bra :D

Sent from my HTC Desire HD A9191 using BV Forum mobile app

Vi har kjøpt madrass på IKEA. Kosta vel 300-400 kr. Babyen er liten og lett i begynnelsen, så type madrass i begynnelsen tror jeg ikke skal ha så mye å si :) Er ikke alltid at dyrt er best heller ;)

Vi har også tenkt å kjøpe den på Ikea til rundt 400 kr :-) syns den ser grei ut jeg. Tenkte kjøpe til en tynn overmadrass til en hundrelapp for å beskytte madrassen mot tiss, bæsj og gulp og da :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vi har også tenkt å kjøpe den på Ikea til rundt 400 kr :) syns den ser grei ut jeg. Tenkte kjøpe til en tynn overmadrass til en hundrelapp for å beskytte madrassen mot tiss, bæsj og gulp og da :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

ja tenkte vi også skal kjøpe overmadrass, og tisselaken. Greit å få beskyttet madrassen:)

Hvorfor ikke bare bruke madrassen som følger med? Om den er brukt til et barn og det er tantebarnet ditt ser jeg ikke problemet med det..? Evnt bare kjøpe en overmadrass. Hadde ikke kjøpt ny seng i alle fall :p
Et annet tips er å kjøpe en skummadrass f.eks. På jysk, og klippe den til riktig størrelse.

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Hvorfor ikke bare bruke madrassen som følger med? Om den er brukt til et barn og det er tantebarnet ditt ser jeg ikke problemet med det..? Evnt bare kjøpe en overmadrass. Hadde ikke kjøpt ny seng i alle fall :p
Et annet tips er å kjøpe en skummadrass f.eks. På jysk, og klippe den til riktig størrelse.

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

siden madrassen er blitt brukt i hvertfall 3-4 år. Så den er nok blitt myk. tantebarnet har smått mye opp i den sengen som jeg vet om. i tillegg til at det jeg har lest om at det samler seg giftige stoffer osv så tør jeg ikke bruke. Hadde tenkt å bruke den madrassen siden det tross alt bare har vært tantebarnet mitt som har brukt den, men ble litt skremt om alt som stod når jeg søkte på hvordan det var å bruke brukt madrass. Men vi har funnet ut at vi må bare ut med ca 400kr ekstra for helt ny seng og madrass. Og det er jo greit, så slipper vi å male ferdig også:) (for den andre sengen holdt vi på å male halvveis)

Back
Topp