Sprinkelseng kant/beskytter

Rog90

Glad i forumet
Skal dere ha det? Var jo standard før i tiden, men ser det er forbundet med pustestans/krybbedød. Lurer derfor på om dere skal ha det, eller ikke eventuelt om det finnes andre alternativer :)

Skal ha det en stund i allefall. Men bare på tre av sidene. Siden mot meg skal være "åpen" :)

Alt er farlig om man leser nok.

Jeg brukte sengekant i hvit bomull (tynn type fra barnashus) da Jr var liten og kommet til å bruke den nå også.

Bare sørg for å feste den skikkelig så er det ikke noe peoblem.

Den store sengen blir mye mer lun og koselig med kanten på ❤️

Jeg har ikke tenkt å kjøpe d:)

Jeg har også kantbeskytter.. Når min datter var baby hadde jeg ikke. Meeen da satte hun fast armer og bein midt på natten i sprinklene. Det ble mye hyling og skriking :o

Vi hadde denne(rosa) til tullen vår, ho brukte den helt til me bytta ut sprinkelsengen :)
Skal ha samme type(blå) til lillegutt nå :)

Jeg skal ikke ha det i begynnelsen.. ser ikke poenget, da dei ligger så rolig i begynnelsen.
Vi kjøpte det til eldste når han ble 1 år eller noe, pga smokken datt ut hele tiden. Så får no vi se hvordan lillesøster blir når ho blir eldre :) om vi trenger det eller ikke :)

Jeg skal ikke ha det i begynnelsen.. ser ikke poenget, da dei ligger så rolig i begynnelsen.
Vi kjøpte det til eldste når han ble 1 år eller noe, pga smokken datt ut hele tiden. Så får no vi se hvordan lillesøster blir når ho blir eldre :) om vi trenger det eller ikke :)
Jeg har tenkt å bruke vugge og kurv til å begynne med før jeg går over til sprinkelseng. Jeg tror jeg gjør som du sier og ser ann om.det et behov for det :)

Jeg har valgt å ikke bruke det i starten, for føler ikke behovet er der da :) kommer til å se det ann etterhvert !

Brukte ikke sist og skal ikke bruke nå. Synes det er skummelt med de snorene
Ser det selges noen uten snorer også, men det er visst ikke bare snorene som utgjør en risiko har jeg forstått etter å ha googlet litt...nå er jeg nok ganske hønemor da, men better safe than sorry tenker jeg...

Vi har ikke tenkt å kjøpe det. Velger å høre på anbefalingene og tar ingen sjanser med lille babyen vår❤️
Er mange studier på nettopp dette og de så en klar sammenheng mellom bruk av sprinkelsengbeskytter og krybbedød.

Jeg skal ikke ha det.
Jeg velger å høre på anbefalingene om risikofaktorene som forskning har funnet ut. Så da tar jeg ikke sjansen.

Hadde det med førstemann, men da visste jeg ikke om anbefalingene heller.

Skal ikke ha med mindre det senere viser seg å bli nødvendig. Vil heller ikke ta unødvendig risiko, selv om den er bittebitteliten. Og greit med alt man slipper å kjøpe. :P

Back
Topp