Sprinkelseng fra 70-tallet

_Marte_

Glad i forumet
Er det noen andre her som har sprinkelseng fra 70-tallet? Vi har det, tenkte å bruke samme som samboeren min brukte. Men så ser det ut til at den er mindre enn de som er nå. Er det noen som vet standardstørrelsen på sengene fra 70-tallet? Og finnes det madrass som er ca 50 cm. i stedet for 60 nå?

Det er det jeg har tenkt også.... Får skjære til en madrass som passer i senga!

Er veldig nostalgisk, ja. Babyens tante var den første som brukte senga, så har pappa'n brukt den etter henne. Det er merker i senga etter at tante har bitt i den [;)] Tenkte først å pusse og male den, men har funne ut at jammen er det sjarm med tannmerker i senga!

skumgummi madrassene er jo lette å klippe til i størrelsen da [;)]..laknene gjør jo ikke no om er litt for store, da kommer de bare lenger under madrassen

men gøy med gammel seng da med sikkert mye historie i seg. Vi hadde selv en barneseng som gikk i arv som er hun gammel, men desverre forsvunnet. Det var kjempe trist syntes jeg, for den ville jeg hatt nå

Vi skal bruke min, den er kjøpt i 84. Men den er 120*60.. Ikea har ofte litt andre mål på madrasser og slikt, det går jo an å sjekke der.. :)

ORIGINAL: ~Marte~

Er det noen andre her som har sprinkelseng fra 70-tallet? Vi har det, tenkte å bruke samme som samboeren min brukte. Men så ser det ut til at den er mindre enn de som er nå. Er det noen som vet standardstørrelsen på sengene fra 70-tallet? Og finnes det madrass som er ca 50 cm. i stedet for 60 nå?

Sniker litt fra mai jeg...Vi skal bruke en Ikea-seng med "gamle" mål, dvs. 115x55. Man får kjøpt gode madrasser med disse målene på bl.a. Reflex, Skeidar, Møbelringen o.l. Mål opp sengen og se hva målene blir! [:)]

vi har en fra da, som JEG brukte[;)]
de er 1-2 cm trangere.

vi kjøpte wonderland madrass, og de har str som passer nøyaktig til både de nye og de gamle.
dyre madrasser, men du har jo gratis seng. så vi tenkte som så at en skikkelig madrass skulle babyen vår iallefall ha[:D]

snupp har samme, og ho har større seng, men madrassen er ikke FOR liten for det[:)]

ORIGINAL: anonym84

ORIGINAL: ~Marte~

Sniker litt fra mai jeg...Vi skal bruke en Ikea-seng med "gamle" mål, dvs. 115x55. Man får kjøpt gode madrasser med disse målene på bl.a. Reflex, Skeidar, Møbelringen o.l. Mål opp sengen og se hva målene blir! [:)]

Takk for tipset! Er nok 115x55 som er målet på denne sengen vi har. Jeg skal en tur på Skeidar en av de nærmeste dagene, så da skal jeg få sjekket om de har madrass som passer min seng.

Forøvrig syntes jeg det er merkelig at de har endret standarden, når den bare er endret med 5 cm. på hver kant....

ORIGINAL: |Mamma88|

Høres jo kjempe fint ut med en gammel seng da[:D] Vil gjerne se bilde[;)]

Det er det som er så moro med sprinkelsenger... Om du ser bilde av sengen vår, ser den akkurat lik ut som de man får kjøpt i dag. Bortsett fra at det er litt tannmerker i vår da... Syntes nesten det er litt merkelig at de ikke har klart å modernisere de på noe slags vis!
Vi må lime den litt før vi kan montere den sammen, så blir ikke noe bilde enda allfall!![;)]

Får madrasser som er 55x115 hvis den er nærmere enn 60x120 som er dagens mål. Hvis ikke, kjøp fibermadrass og skjær den til. Ikke kjøp skumgummi, bakteriebombe!

Back
Topp