Sprinkelseng eller vugge?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Irene

Guest
Hva tenker dere babyen skal ha den første tiden å sove i? :)

Forrige gang var det sprinkelseng, skal prøve vugge nå tror vi :)

Tenker å ha sprinkelseng på barnerommet, og muligens bedside crib :)

Her blir det vugge, samme som sist. Denne tar jo mye mindre plass på rommet vårt, siden babyen sover på rom med oss i begynnelsen :)

Skal samsove. :) 2-åringen begynte å sove i egen seng helt inntil vår i sommer, og kommer fortsatt over til oss noen netter. Bare koselig og vi sover mye bedre sammen. <3

Sprinkelseng på vårt rom og vuggen i stuen er planen her. Slik vi gjorde med de to andre. Etterhvert soving i vogna på dagtiden.

Blir nok en type bedside crib. Virker så lettvint :) søstra mi har en slik, så kanskje vi får låne. Svigersøster har en vugge nå til babyen sin, så kanskje vi får låne hos henne også, og ha den i stua :)

Vi forsøkte vugge med storebror, der ville slett ikke han ligge! Så da la jeg babynestet i sengen, ved siden av meg. Det funket ikke, var nære ved å "dytte" han ut flere ganger. Så da gikk vi til innkjøp av bedside crib fra Troll - ELSKET den fra første sekund <3 Brukte den til han var ca 5,5-6 mnd. Da gikk han over til sprinkelseng på eget rom. Så den skal brukes nå også :)

Tipper en kombinasjon av bedside crib eller vugge og samsoving. Har en tendens til å sovne fra nattammingen så har vært glad i DryKid ammemadrass tidligere.

Vugge på dagtid, sprinkelseng om natta. Men mye mulig vi velger en bedside-variant denne gangen. Så når h*n skal over på eget rom er sikkert storebror klar for juniorseng, sånn at h*n kan overta sprinkelsengen :)

Eldste sov i vogge og mellomste i vår seng.... så jeg planlegger lite :)

Jeg vil ha vugge i stuen (eventuelt lekegrind med babynest i). Sist hadde vi stokke sleepi sengen, og den er jo først liten. Denne gang vet jeg ikke helt hva seng jeg kommer til å velge. Har tenkt på Stokke Home.

Back
Topp