Sprinkelseng eller bedside crib?

Jasmine

Glad i forumet
❤ Aprilbarna19 ❤
Hva er deres erfaringer med det? Og hva kommer dere eventuelt til å gjøre nå? Jeg har jo ingen erfaring, men tenker eventuelt også en leandervugge og sprinkelseng (men vet ikke om hun vil like vuggen da)..
 
Vi har vugge.... kjøper en sprinkelseng senere...
 
Sniker fra mai/august:

BEDSIDECRIB om du skal amme. Mye enklere å bare vippe over lille til forskjell fra å måtte stå opp av sengen og hente. Vi satte vuggen i boden og kjøpte bedside.
 
Har begge deler fra sist. Stokke vuggen er den dyreste bamseoppbevaringen vi har hatt, IKEA krybben der vi tok av ene siden så vi kan bruke den som bedsidecrib fungerer utmerket.
 
Har begge deler fra sist. Stokke vuggen er den dyreste bamseoppbevaringen vi har hatt, IKEA krybben der vi tok av ene siden så vi kan bruke den som bedsidecrib fungerer utmerket.
Haha morsomt :laughing002 stokkesengen er kjempe pen, men de er litt «lure» med at man må kjøpe så mye tilleggs utstyr til produktene deres. Blir fort dyrt!
Vi har den GONATT sengen fra IKEA, den kan man også ta ned ene siden på og gjorde det samme som dere. Eneste jeg vet ikke om storebror er ferdig med sprinkelseng innen babyen kommer, så tror vi må investerer i en enkel bedsidecrib
 
Feb. her.
Bedside crib, definitivt. Lett å selge videre også, vil jeg tro.

Skulle gjerne hatt det til nr. 1 også, som sov utrolig dårlig og jeg husker godt hvordan jeg sto bøyd over sprinkelsengen for å hente ham opp. Ouch.

Bare sjekk at bed side passer til høyden på sengen deres, er litt ulike høyder på dem.
 
Haha morsomt :laughing002 stokkesengen er kjempe pen, men de er litt «lure» med at man må kjøpe så mye tilleggs utstyr til produktene deres. Blir fort dyrt!
Vi har den GONATT sengen fra IKEA, den kan man også ta ned ene siden på og gjorde det samme som dere. Eneste jeg vet ikke om storebror er ferdig med sprinkelseng innen babyen kommer, så tror vi må investerer i en enkel bedsidecrib
Vi har Stokke Home i tillegg til krybben så eldstemann ligger i den. Jepp, tre senger til en gutt som ennå ikke er to år :rolleyes: Sengen han ligger i nå kan heldigvis brukes fram til femårsalderen.
 
Hadde bedside til første og det er et av de aller beste kjøpene vi har gjort! Han sov utrolig og var oppe flere ganger om natten. Var magisk å bare løfte han over til meg uten å måtte klyve ut av sengen.
 
Er også førstegangs og lurte veldig på det. Etter å ha hørt litt her på forum og snakket med venner med barn, kommer vi til å gå for bedside crib først :)
 
Vi hadde en sprinkelseng før. Samsov ikke, så barnet sov i egen seng fra dag 1. Så på eget rom fra 4 mnd. Funket perfekt for alle. Han voknet mindre uten at han hørte bevegelsene våre.
Skal gjøre det samme denne gangen også.
 
Vi har prioritert bred seng (180) fremfor gulvplass på soverommet. Kunne vel gått med bedside kanskje, men ikke plass til sprinkelseng der. Tenker egentlig å rett og slett ha baby i dobbeltsengen i babynest (har kjøpt cocoonababy) med eget teppe den første tiden. Så blir det sprinkelseng etter noen måneder, da på eget rom.
 
Bedside crib <3 Veldig mye lettere i de første månedene. Og mye lettere å legge babyen over i den etter amming enn å risikere at den våkner når du skal få den ned i sprinkelsenga. Må over til sprinkelseng etterhvert da, når babyen begynner å sette seg opp/krabbe og den slags :)
 
Hadde bedside crib de første 5-6 månedene sist og så over i sprinkelseng. Der er hun enda :) kommer til å gjøre det samme denne gangen. Hadde henne også av og til i babynest oppi vår seng, lett å flytte mellom bedside crib og sengen i nestet.
 
Back
Topp