Sprinkelbeskytter

Jeg har tenkt litt på dette. Men min datter likte seg best når hun kunne gnure ansiktet inn i noe. Og slik er hun fortsatt, er nå 2,5 år og ender alltid opp inni eller under noe. Når hun var nyfødt var hun kjempeurolig hvis det ble veldig luftig rundt henne. Hun søkte alltid etter noe å stikke nesen inn i. Endte med at jeg var oppe og tittet og prøvde å fjerne dyne osv fra ansiktet gjennom natten :D
 
Var ikke klar over dette med første, så da hadde vi sprinkelbeskyttelse. Har lest om det nå og er skeptisk. Førstemann trivdes også best når det var lunt og ikke for luftig, men er vel ikke verdt å ta sjansen...
 
Gjelder dette litt på samme vis som med babynest?

Det vet jeg ikke. :shy: Husker jeg leste at hvis man skulle sy babynest, var det viktig at innholdet ikke ble for mykt slik at ikke baby får ansiktet nedi hvis h*n snur seg.

Men er mange flere artikler på LUB sine nettsider. Fant en gang en generell om alle anbefalingene for å forebygge krybbedød. Kanskje du finner noe der? ;)
 
Jeg har tenkt litt på dette. Men min datter likte seg best når hun kunne gnure ansiktet inn i noe. Og slik er hun fortsatt, er nå 2,5 år og ender alltid opp inni eller under noe. Når hun var nyfødt var hun kjempeurolig hvis det ble veldig luftig rundt henne. Hun søkte alltid etter noe å stikke nesen inn i. Endte med at jeg var oppe og tittet og prøvde å fjerne dyne osv fra ansiktet gjennom natten :D

Hihi:D ja da kan det bli vanskelig å unngå ting mot ansiktet! Går vel sikkert som oftest bra. Ivertfall når man er flink til åfølge med, slik som du var :happy:
 
Var ikke klar over dette med første, så da hadde vi sprinkelbeskyttelse. Har lest om det nå og er skeptisk. Førstemann trivdes også best når det var lunt og ikke for luftig, men er vel ikke verdt å ta sjansen...

Var nemlig det jeg tenkte... At mange kanskje ikke har hørt om det. Er mitt første barn, og hadde aldri tenkt at det skulle være noe problem. Er jo alltid greit å vite sånne ting, slik at man kan ta en avgjørelse. :)
Synes selv det var fint å kunne lese artikkelene på LUB sine sider. Ble faktisk litt mindre skummelt med krybbedød når jeg fikk litt mer info synes jeg!
 
Det har jeg ikke tenkt på eller hørtfør, fikk nettopp sprinkelkant i posten men fint å vite
 
Back
Topp