Sprinkelbeskytter ?

Jepp! Og babynest på dagtid! Kan ikke bli hysterisk heller. Babyen ligger langt unna kanten og jeg tar ned siden og har den inntil min seng.
Det hun sa..
Jeg har en stiv en til sprinkelsengen, babynest til dagtid..
Jeg orker ikke blir hysterisk, det sover jo babyer i vognbagger hele natten, for min del høres det mer tett ut

Jeg har ikke tenkt til å ha det foreløpig, men får se om vi får behov etterhvert når han blir større :)

Hvorfor fraråder de sprinkelbeskytter? Dette har jeg ikke hørt noe om. :0
Har med sirkulasjon av luft å gjøre. Om barnet legger seg med ansiktet helt inntil kanten kan d bli opphopning av co2. Samme gjelder babynest. Og også alt annet som kan komme opp mot babyens ansikt (tepper, bamser, kosekluter, gulpekluter osv).

Har ikke bestemt meg enda. Brukte det en periode på første, mest som beskyttelse når han begynte å reise seg opp i senga, ble jo noen fall når han skulle ned igjen.

Helsesøster på fødselsforberedende kurs her anbefalte babynest til samsoving, enda det er blitt frarådet brukt til nettopp dette pga økt fare for krybbedød. Syns det var rart. Da jeg påpekte det ble hun overrasket og sa at det måtte hun sjekke opp. Sprinkelbeskyttere må man da kunne gjøre tryggere, for eksempel ved å bruke netting stoff som puster i sidene? Må da kunne modifiseres litt tenker jeg ;)

Bruker i både vugge og vanlig sprinkelseng. Men har dog ikke masse annet styr i senga som bamser osv. Kun dyne/ pledd!

Back
Topp