Sprinkelbeskytter og krybbedød

Vi har aldri hatt sprinkelbeskytter og jeg har ikke opplevd at førstemann har skadet seg på sprinklene.
Jeg var og er veldig nøye med å passe på at det ikke er noen unødvendige ting i senga.

Myke sprinkelbeskyttere ja.

De tynne lefsene man knyter opp er ikke mye verdt.

Syns det var rart at det ikke var nevnt i de retningslinjene det var linket til hos foreningen for uventet barnedød, sånn når de hadde tatt seg bryet med å linke liksom.

Har ikke noe forhold til disse sengekantene, og har ikke kjøpt senga enda, så vet ikke om vi skal ha det enda.

Syns også at det er rart at babynest nevnes, siden det er noe vi har fått anbefalt fra både jordmor, lege og helsesøster å bruke i begynnelsen for at overgangen fra magen til livet utenfor ikke skal bli så stort for babyen at den blir urolig og stresset av det.

Men jeg har jo tenkt mitt om de der tynne stoffgreiene som knytes fast i senga, de virker jo ikke fornuftige på en flekk, for de holder seg jo ikke på plass. Føler liksom at det bør sitte der det skal om det skal fungere som ment.

Jaiks. Men de små nyfødte kan jo ikke snu seg ei gang? Hvordan skal de komme seg til kanten? Og hva med babynest da? Det er jo også myke kanter på dem. Det er det jo for så vidt i vogna også.

Vi brukte sengekant til Ada, men hadde ikke tenkt å bruke den til mini før hun var ute av babynestet og bedside crib.

Jeg kommer nok til å bruke babynest eller stiv sengekant så lenge han ikke klarer å snu seg. De sier jo det samme gjelder babynest og sånn, men hs og jm anbefaler jo å bruke det... syns det er litt rart hele greia. Så jeg tror jeg kommer til å bruke det i begynnelsen, og heller ta det opp til ny vurdering når han blir litt mer mobil.

Syns de finner noe farlig med stort sett alt jeg... Her kommer vi til å bruke hue og gjøre det vi føler er rett for oss og vårt barn :)

Fllger lege/jm/helsesøsters anbedalinger jeg Legger som oftest heller liten lit til klikk.no artikler uansett.

Back
Topp