Jeg så et innlegg på Facebook i dag, der en mor prøver å få sprinkelbeskyttere bannlyst i Storbritannia. Grunnen er at hennes 9 måneder gamle sønn døde etter å ha blitt kvelt av sprinkelbeskytteren. Trådene man fester beskytteren med hadde løsnet, og kommet rundt babyens hals.
Først tenkte jeg at dette var litt hysteri, man kan ikke beskyttes for alt liksom, men så leste jeg at dette dødsfallet langt ifra er det første. Over en periode på 20 år har 27 babyer omkommet pga sprinkelbeskyttere i USA, og et par stater har bannlyst dem.
"The American Academy of Paediatrics" fraråder bruken, og det sies at sprinkelbeskyttere ikke bør brukes før barnet er 1 år.
Saken finner du her. Står på engelsk.
Hva tenker du? Hysteri, eller noe å tenke på?
Først tenkte jeg at dette var litt hysteri, man kan ikke beskyttes for alt liksom, men så leste jeg at dette dødsfallet langt ifra er det første. Over en periode på 20 år har 27 babyer omkommet pga sprinkelbeskyttere i USA, og et par stater har bannlyst dem.
"The American Academy of Paediatrics" fraråder bruken, og det sies at sprinkelbeskyttere ikke bør brukes før barnet er 1 år.
Saken finner du her. Står på engelsk.
Hva tenker du? Hysteri, eller noe å tenke på?