Sprekkferdige hender

Apeloffen

Forumet er livet
Er så knuske tørr på hendene..spesielt over knoklene..Sprekker som svir og jævelskap. Spesielt nå som det har vært så kaldt og tørt. Prøvd å smøre meg med Apobase, men til ingen nytte. Vasker jo hendene ørten gang om dagen også, og blir jo ikke noe bedre av det.

Noen som har ett godt tips til hva jeg kan fikse småfingrene mine med?[:)]

Har desverre ingen tips siden jeg sliter med det samme selv..

Denne funker knall bra til tørre hender. Jeg bruker den selv når jeg jobbe mye(tåler ikke hanskene, spritn og såpen på jobb, så hendene mine blir herpet), hendene mine blir ganske bra ganske kjapt..

Locobase Repair®
Hudpleiemiddel til meget tørr hud. Eneste krem som tilfører hudidentiske barrierefettstoffer til supplering av de barrierefettstoffene som mangler.Virker raskt og lenge – opptil 24 timer etter èn påsmøring.
Kan brukes overalt på kroppen – også i ansiktet.

Fettinnhold: 63 %
Inneholder verken farvestoffer, parfyme eller konserveringsmiddel.
pH 4

Siden du vasker hendene dine ofte så burde du tenke over hvilken såpe du bruker åsså må du skylle godt mellom hendene. Anbefaler elisabeth arden sin eight hour cream, den er fantastisk til absolutt alt!

tuusen takk for tips![:)]

Er noe piss å være plaget med.. sårene får jo aldri grodd siden de er på knoklene[&:]

har den kuldekremen og Purelan her, så får teste ut det først kanskje[:)]

Jeg har vintereksem, og har prøvd mange kremer i mange år! Den jeg er aller mest fornøyd med er en som heter AgrOsan, som man får kjøpt på helsekosten. [:)]

ORIGINAL: TheusOgLilleFrø

ORIGINAL: Snupsemamma

Jeg har kjøpt en håndkrem på apoteket som funker som fjell her... Avène Cold Cream, tror jeg den heter! Jeg hadde skikkelig elefanthud og eksem på deler av hendene en periode, og etter at jeg begynte å bruke den har det gått over! Det ble også bedre da jeg smuldra smør i forbindelse med bollebaking! [:-][:-]

den svir på mine sprukne hender. men jeg har sensitiv hud da[X(][X(]

prøvde den nå, og den svei ja.. men så lenge det ikke er parfyme i kremene, så skal det nok gå bra. Alt svir jo i ett sår..eller 100 sår[8D][&:]

ORIGINAL: Snupsemamma

Jeg har kjøpt en håndkrem på apoteket som funker som fjell her... Avène Cold Cream, tror jeg den heter! Jeg hadde skikkelig elefanthud og eksem på deler av hendene en periode, og etter at jeg begynte å bruke den har det gått over! Det ble også bedre da jeg smuldra smør i forbindelse med bollebaking! [:-][:-]

Elefanthuden i deigen, ble det bra bakst eller?[8D][:D][:D]

hei! har et tips!

smør inn hendene med feks purelan eller annen krem du tåler, ta på engangshansker, og legg deg ,med de. hvis du må opp å amme om natta, stikker du bare innom badet og tørker vekk det verste.

prøvd det? god bedring iallefall:)

Glycinello

sliter med akkurat det samme, er så vondt

Smører med håndkrem og a-krem, men er jo tørr igjen etter en liten stund for vasker jo henda 1 mill ganger om dagen

Har det sånn jeg også, var på apoteket i dag og kjøpte med meg sånne bomullshansker som jeg skal bruke om natten med masse håndkrem. Husker ikke hva håndkremen het, men sånt vet de jo på apoteket.

Back
Topp