Sprekker i hælene!! :(

Freyr

Forumet er livet
Julibarna2014
Noen som har erfaring med sprekker på hælene?

Og da mener jeg store sprekker, som man ser det røde inni og som det har satt seg betennelse i.. :(( Det gjør så vondt, orker nesten ikke trå på den ene foten.. og ALLE fotterapauter jeg ringer her i hønefoss har en uke til en måneds ventetid!

Noen gode kjerringråd der ute? :)

fotbad med grønnsåpe.. det er bra for infeksjon og betennelser og kanskje smøre noe salve på det, vitapan

Her hatt jeg ha gode erfaringer med en fotkrem fra bodyshop. Kommer dessverre ikke på navnet nå i farta..

Scholl har gode produkter mot det.
De har godt utvalg på Vita

Grønnsåpebad, ja. Og variert skobruk.

I tilegg kan jeg anbefale å kjøpe deg sokker for å sove med i noen netter (kjøpte mine på bodyshop, men bare de er tettvevde så fungerer de nok) og smør føttene flere ganger med en god fotkrem uten parfyme, masser inn én eller to ganger (la tørke litt inn mellom hver gang) før du påfører et lag, tar på deg sokkene og legger deg for natta.

Vondt og ekkelt det der..

Du burde gå innom hos fotterapeut og kjøpe enten Gehwol cracked skin salve eller Camillen 60, begge er veldig feite salver som hjelper mot sprekker.
Ta 5min fotbad i grønnsåpevann og prøv å fjerne forsiktig hard hud hvis det er noe.
Smør på salve og bruk plastfolje til å pakke inn føttene. Etter 30min ta av plastfoljen og masser føttene. Smør føttene hver dag!
Du må også være veldig obs på hva slags sko og sokker du bruker. unngå og gå barbeint, bruk sokker av naturlig materiale (bomull eller ull) og bruk sko med god støt demping i hælen.
På apoteket kan du kjøpe compeed heel crack plaster som er spesielt til sprekker på hælen. Den er veldig fin å bruke hvis du må gå mye.  bare pass på at huden er ren og tørr før du limer plasteret på.

luludoll skrev:
Du burde gå innom hos fotterapeut og kjøpe enten Gehwol cracked skin salve eller Camillen 60, begge er veldig feite salver som hjelper mot sprekker.
Ta 5min fotbad i grønnsåpevann og prøv å fjerne forsiktig hard hud hvis det er noe.
Smør på salve og bruk plastfolje til å pakke inn føttene. Etter 30min ta av plastfoljen og masser føttene. Smør føttene hver dag!
Du må også være veldig obs på hva slags sko og sokker du bruker. unngå og gå barbeint, bruk sokker av naturlig materiale (bomull eller ull) og bruk sko med god støt demping i hælen.
På apoteket kan du kjøpe compeed heel crack plaster som er spesielt til sprekker på hælen. Den er veldig fin å bruke hvis du må gå mye.  bare pass på at huden er ren og tørr før du limer plasteret på.

Oh, no! Ikke gå barbent? Det er jo det beste som finnes! Gjør det vinter som sommer.. :) men dette skal jeg prøve.. har prøvd scholl, og noe aloe vera produkt for føtter, men ingen ting funker.. :(

Back
Topp