"Sprekk" i hodet siden fødsel..

mammalala

Blir kjent med forumet
Jenta mi har på høyresiden en lang sprekk oppover hodet.. Hun har jo alltid hatt den og fikk beskjed på sykehuset om at det skulle vokse seg til fort. Har ikke tenkt noe mer over det, har jo ikke hatt noen barn tidligere så vet jo ikke åssen det skal være. Men nevnte det på helsestasjonen når vi var der igår.. Både fysioterapeut og helsesøster ble litt bekymret, men siden fastlegen hadde påskeferie så måtte vi vente med å se på det.. Jeg synes plutselig dette ble veldig skummelt.. Noen som har opplevd noe lignende eller vet hva det kan være??

Sprekken, eller streken er ikke super dyp, men man ser den, den er liksom ikke helt rett heller også ser det ut som det ligger en tjukk blodåre langs med hele.. Uff..

Da er det hvertfall ikke bare oss.. Kan jo tenkes det er helt normalt, ble bare litt bekymret ettersom de reagerte så fælt på helsestasjonen.

Ingen av mine har hatt det, men med nummer to var jeg veldig bekymret for at fontanellen ikke skulle gå sammen riktig (Det bløte feltet oppe i hodet som vokser sammen etterhvert) Jeg syntes den vistes så godt og det var ekkelt når jeg så hvordan den rørte på seg (i takt med at blodet pumper). Men etterhvert skjønte jeg at det var helt normalt. Vår førstefødte hadde bare masse hår som skjulte den, mens nummer to var omtrent skallet til langt etter ettårsdagen. Det er nok helst ingenting å bekymre seg for, men godt at helsepersonell tar en ekstra sjekk likevel. Bedre med en sjekk for mye enn for lite. 

mammaline<3 skrev:
Jenta mi har på høyresiden en lang sprekk oppover hodet.. Hun har jo alltid hatt den og fikk beskjed på sykehuset om at det skulle vokse seg til fort. Har ikke tenkt noe mer over det, har jo ikke hatt noen barn tidligere så vet jo ikke åssen det skal være. Men nevnte det på helsestasjonen når vi var der igår.. Både fysioterapeut og helsesøster ble litt bekymret, men siden fastlegen hadde påskeferie så måtte vi vente med å se på det.. Jeg synes plutselig dette ble veldig skummelt.. Noen som har opplevd noe lignende eller vet hva det kan være??

Sprekken, eller streken er ikke super dyp, men man ser den, den er liksom ikke helt rett heller også ser det ut som det ligger en tjukk blodåre langs med hele.. Uff..

Det du beskriver her, er helt likt på den sprekken som min lille gutt har på sin høyre side, med blodåre og alt.

Jeg spurte helsesøster, som ba meg spørre legen. Legen kikket på det, og var ikke bekymret i det hele tatt. Hun mente dette var helt vanlig, og at det ville gro sammen etter hvert, akkurat som fontanellen.

Så godt å høre, da kan jeg slappe av :) Ikke noe gøy å sitte å bekymre seg gjennom hele påsken.. her på bygda er det langferie på legekontoret også. hehe 

Back
Topp