Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Da kjenner du det gjerne selv også da, at det blir ubehagelig varmt. Da må du jo stoppe.Jeg har hørt at når man tar solarium så blir kroppen så varm at fostervannet også påvirkes og blir varm, og at fosteret da vil mistrives
Mulig eg spør dumt,men er det ikke veldig mye stråling i solarium og da?
Eg ville uansett ikke tatt sjansen. fargen klarer vel å vente til neste år dersom eg ikke får nok i sommer
Den vanlige risken for stråling mot huden er jo der, men strålingen går ikke lenger enn huden på en måte så det er "bare" kreft som er risiko og pigmentflekker som vi gravide raskt kan få av for mye soling.
Men overoppheting, spesielt i første trimester, er alvorlig, og kan føre til misdannelser. Er derfor man bør passe seg, og unngå varme bad i badekar med for varmt vann.
Men merker man ikke dette på kroppen før det skjer? Jeg kjenner at jeg har ikke tålt sommersola uten pauser i skyggen på de mest solfylte dagene. Som regel elsker jeg å være ute i sola. Må jo bli ubehagelig tenker jeg så da bør man jo høre på hva kroppen sier selvfølgelig.