Spraymale mørke plastbokser?

Jarmila

Betatt av forumet
Jeg har noen oppbevaringsesker som er tykk plast. Disse er mørkeblå, rød og gule. Jeg har lyst til å ta disse i bruk, men de kræsjer helt med resten av rommet til lillemor.
Vet noen av dere om det går an å spraymale disse i lilla? Evt hvordan det gjøres og hva slags og hvor jeg får tak på slik maling?

Biltema har mange forskjellige farger på sprayene sine. Er litt usikker på om det vil sitte på hardplast men de bruker jo sprayene sine på bildeler så det bør vel gå....

Eller du kan trekke de med stoff eller papir fra f.eks. Pynt

ORIGINAL: StineogLeah

ORIGINAL: Marit_mor

Har hørt malingen bare flasser av på plast... Får ikke feste [8|]

Det har jeg og hørt!

Men hva med å prøve å pusse over med et grovt sandpapir?
Kan se for meg at det vil sitte bedre da[:D]

Tror kanskje ikke det hjelper heller jeg, siden plast rett og slett ikke har noen oppsugingsevne som tre etc har... [8|] ?
Man kan jo spraymale rammer/pynt osv i alskens varianter, men det blir liksom ikke bruksting- bare til pynt, så da går det vel bedre...
Men plast generelt har jeg dårlig tro på at man kan male med hell over lengre tid altså... [8|]

[:)]

Jeg har malt en vinduskarm i respatex en gang. Det er jo plast, men ikke akkurat bevegelig slik som eskene da. Da grunnet jeg med jotun heftgrunn og malte med  oljemaling etterpå. Det holdt kjempe bra. Hadde ikke kjangs å lage riper gjennom enda så mye som jeg flyttet rundt på rotet i karmen. Hvet ikke om det går an å spraye over heftgrunn.

men det finnes jo primere i spraymaling også. Ville hvertfall prøvd å spraye med det først. Men det koster jo ikke så mye med litt spray da- så det går jo an å prøve (så kanskje vi lærer noe nytt her også[8D])

Back
Topp