Sprøyter til samme tidspunkt?

Bella<3

Forelsket i forumet
Starter opp med gonal-f i løpet av helgen tenker jeg, og ser at det står på nett at man skal ta den til samme klokkeslett... Åssen gjør dere det dere som jobber shift?

Hvis jeg tar den om morran må den tas før 7 for da reiser jeg hjemmefra til dagvakt, men om jeg har kveldsvakt så sover jeg jo lenger om morran...

Om jeg tar den om kvelden så er jeg jo ikke hjemme før kvart på 11 når jeg har kveldsvakt, blir det for sent?

Kan jo ikke ha den med i veska da den skal oppbevares i kjøleskap og vil nødig begynne å legge sprøytene i kjøleskapet på kjøkkenet på jobben :p

Jeg har tatt sprøyten kl 23 hver kveld. Fikk beskjed fra klinikken at den skulle tas på kveld, men tidspunkt bestemte jeg selv. Sprøyten er holdbar i 30 dager utenfor kjøleskap. Så etter den er påbegynt har jeg alltid hatt den med i væsken tilfelle jeg må jobbe overtid..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

i vesken selvfølgelig. :)

Åja, fikk beskjed når jeg hentet den ut på apoteket at den måtte rett i kjøleskap og oppbevares der. Hvis den kan være utenfor kjøleskapet løser det jo problemet da :)

Nei, den maa oppbevares i kjoeleskap hele tiden. Den er holdbar i 30 dager etter foerste stikk, men ikke i romtemperatur. Hva med aa anskaffe en liten kjoelebag aa ha den i..? Og la kjoelebagen staa i bilen hvis du vil unngaa spoersmaal, fort gjort aa loepe ut og sette sproeyta. Gonal er veldig lett aa bruke, gjort paa max 2 minutter :) (Stikker foroevrig ogsaa kl 23 :) )

Parkeringsplassen er et stykke unna avdelingen og det er ikke bare å løpe ut for å ta den hvis det er mye å gjøre på avdelingen....

Men når jeg sjekker på nett og felleskatalogen virker det som om hun over her har rett, står jo at etter avbrudd er sprøyten holdbar i 28dager i romtemperatur under 25 grader :) skal sende en Mail og dobbelt sjekke med klinikken :)

Jeg jobber turnus. Og når jeg hadde kveldsvakt sto jeg bare opp kl 7 å tok sprøyta og la meg litt igjen....alt går:)

Jeg har alltid hatt sprøyten utenfor kjøleskap etter sprøyten er påbegynt. Har 2 barn løpende rundt her, og ruger på 2 perfekte egg.. : D

Sjekket med klinikken og etter at den er tatt i bruk kunne den oppbevares i romtemperatur :) den måtte settes på kvelden også så da blir den med i veska :)

Sprøyten skal oppbevares kjølig frem til man åpner esken og starter å bruke den, men når du har startet på den kan den være i romtemp! :) har med meg utstyret på jobb selv da jeg også jobber turnus :)

Back
Topp