Sprøytene

*Carrie*

Forelsket i forumet
Jeg hører egentlig ikke til her (ihvertfall ennå), men pga sambos dårlige sædkvalitet vil det mest sannsynlig bli nødvendig med icsi for oss. Etter at vi fikk vite det har tankene vært mange, og med min sprøyteskrekk må jeg si at jeg ser veldig mørkt på å sette sprøyter på meg selv. Hvordan er egentlig de sprøytene, er det sånn penn som en ikke ser spissen på eller ser de ut som vanlige sprøyter? Helt ærlig, hvordan synes dere det har gått? Og var det da noen som var veldig redd sprøyter i utgangspunktet? Vil virkelig ikke at dette skal stoppe oss, men må si jeg tenker en del på det...

dette klarer du carrie[:)][:)]
vi er prøvere på ICSI pga dårlig sædkvalitet..jeg hadde sprøyteskrekk,men jeg var ikke klar over dette før tiden var inne for å bynne med sprøytene...du må bytte ut spissene i sprøyten som ligner på en penn som du må stille inn...spissene må byttes vær gang du skal bruke pennen/stikke deg selv...
jeg tenkte også at dette ville jeg ikke...men det går bra,man gjør alt for å bli gravid,så jeg tenkte at dette måtte jeg bare gjøre,viss vi skulle få muligheten..du klemmer så mye på den delen av magen du skal stikke,så viss du klemmer kjempehardt så kjenner du ikke stikket..det er trikset[:D]
DETTE GÅR BRA[:)]
det er bare verst første 2 dagene,da er det så nytt...jeg klarte det,da klarer du også det[;)]

Tusen takk for beroligende ord [:)] 
Håper jo ennå å klare det på egenhånd, men må vel bare innse at sjansene ikke er så store for det [:(] Er veldig innstilt på at jeg skal klare det om jeg blir nødt til det.
Ser forresten at du er fra Trondheim. Er du i gang med forsøk på St Olav eller gjør du det hos Medicus? St Olav er nærmeste sykehus for meg, så vil veldig gjerne høre litt erfaringer.

Jeg hadde litt noia når det gjaldt å stikke meg selv, men det gikk så fint [;)] Ikke vondt i det hele[;)]
Vet noen tar et håndkle med isbiter i på stikkstedet før stikking, jeg gjorde det før EL sprøyta, jeg kjente ingenting[:D]
Masse lykke til[:)]

Jeg syntes ikke sprøytene var noe problem i det hele tatt, spissen på puregon pennen er såååå tynn og kort, ikke noe å være redd for.

[:)]Det var helt grusomt da jeg satt med sprøyten/pennen i hånden den første morgenen. Men etter å ha stukket måtte jeg le av meg selv, for det var jo ikke vondt i det hele tatt. Ble litt ømt de siste dagene, men men. Og jeg har skikkelig sprøyte skrekk.

Jeg slet litt den første gangen, klarte ikke å sette på meg selv. Så samboeren min måtte gjøre det.
Men kjente jo ingenting. Så dette er ingenting å være redd for. Kommer til å gå så bra.[:)] Er du redd for å kjenne noe klem ekstra hardt.

det går helt fint med disse sprøytene, er bare en penn med en veldig tynn og liten nål..[:)]
ikke sånn som vanlige sprøyter.....
tenk på de som har diabetes, de må jo gjøre dette hele tiden[;)]

Back
Topp