Sprøyte etter fødsel

En tråd i 'Februar 2016' startet av Februarprinsesse16, 29 Jan 2016.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Pita Gift med forumet Februarlykke 2016

Nei, altså, nå denne gangen. :p Fødte for to døgn siden:)

2. razika Februar 14 Februar 2014 - Skjult forum

Hehe... :p Gratulerer! :) :)

3. Februarprinsesse16 Elsker forumet Sommerfuglene 2017

Gratulerer!:) bra å høre :D

4. mamma_til_trym Flørter med forumet

Jeg fikk ikke det (tror jeg). Fikk ikke bedøvelse når jeg skulle sy en gang :p

5. Embla35 Gift med forumet

Det har jeg hørt flere ganger nå at noen blir sydd uten bedøvelse. Rart at det ikke finnes noe fasit på det. Jeg hadde 1. grads rift og fikk bedøvelse.

6. mamma_til_trym Flørter med forumet

Jeg fikk en sånn spray etterhvert, sikkert fordi jeg ikke klarte å ligge i ro :p Hadde ingen bedøvelse eller smertelindring under fødselen og skulle bare sy 4 sting så tipper det var derfor. Mer styr en det er verdt med bedøvelse, sprayen hjalp da :)

7. Chacha24 Gift med forumet Oktoberlykke2020❤

Aldri i livet om jeg hadde latt de nærme seg der nede med nål uten bedøvelse!! Jeg måtte få flere sprøyter med bedøvelse sist da jeg syns det var så jævlig vondt etter bare 1 sprøyte (ved siden av den jeg fikk når hun klippet)

8. Embla35 Gift med forumet

Hadde heller ingen smertelindring under fødselen så trodde det var derfor hun bedøvet ;) Ikke godt å vite. Sikkert avhengig av JM.

9. Jente0709 Forumet er livet Marslykke 2016

Noen får sprøyte med vitamin K, for vitamin K er med på å hjelpe blodet å koagulere (stoppe å blø), så får noen oxytocin for å hjelpe livmora å trekke seg sammen raskere, så får noen for de er Rhesus negativ og noen får for at morkaka sitter fast.

10. krystallklart Elsker forumet

Jeg har alltid fått sprøyta etter morkaka har vært ute, og ikke har jeg blødd masse heller, ikke noe med resus heller. Lurer på hva jeg har fått for...

11. Lillerose Forumet er livet ❤ Juliskattene 2018 ❤ Februarlykke 2016

Mener jeg har hørt at sånn pudenalblokkade også fungerer som bedøvelse, så dersom man får dette i pressefasen så er man "ferdigbedøvet" til syinga. Men er ikke helt sikker altså.

12. mamma_til_trym Flørter med forumet

Det stemmer nok, men jeg hadde ikke noe slikt heller. Vet en venninne fikk en slik og hun var helt bedøvd i hele området.

13. lykkeligmamma88 Andre møte med forumet

Jeg må ta sprøyte etterpå. Røde hunder vaksinen min er gått ut av kroppen.. Gruer meg til det

14. Jente0709 Forumet er livet Marslykke 2016

Vil tippe du enten har fått vitamin K eller sånn for å få livmora til å trekke seg sammen :)

• Liker Liker x 1
  15. Tusjen Forelsket i forumet Sommerfuglene <3

Signerer denne :)

• Liker Liker x 1

Del denne siden