Sprøyte etter fødsel

Februarprinsesse16

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Dere som har født før :
Fikk høre av jm at man får sprøyte i låret etter fødselen.
Er den vond? Har litt sprøyte skrekk spessielt når det gjelder låret! Ser får meg den hestesprøyta :s
 
Har ikke født før, så er ikke sikker, men trodde at man bare fikk sprøyte hvis man har annen Rhesus enn babyen.
 
Dere som har født før :
Fikk høre av jm at man får sprøyte i låret etter fødselen.
Er den vond? Har litt sprøyte skrekk spessielt når det gjelder låret! Ser får meg den hestesprøyta :s
Jeg er hysterisk redd sprøyter, og husker ikke dem satt den engang, så.... Ikke bekymre deg du! Du er fullstendig oppslukt i lille bebisen, så du merker den antagelig ikke engang.
 
Dere som har født før :
Fikk høre av jm at man får sprøyte i låret etter fødselen.
Er den vond? Har litt sprøyte skrekk spessielt når det gjelder låret! Ser får meg den hestesprøyta :s
Da regner jeg med at du er Rhesus negativ?! Eller hvilken sprøyte snakket hun om?
Den sprøyta får du isåfall bare om barnet er Rhesus positiv. Og nei, det er ikke en hestesprøyte, men en helt vanlig en. Ikke vond heller.
 
Jeg fikk fordi første var positiv (j er negativ). Men j husker d knapt! D er jo ingenting i forhold til d man akkurat har gjort liksom!!
 
Det må jo i så fall være for tarmfunksjonen eller noe, for K-vitamin tas jo opp i tykktarmen, og tarmfunksjonen er jo litt...eh... variabel... når man er gravid ;) Og babyer har vel ikke fullt utviklet alle funksjoner i fordøyelsessystemet når de er helt ferske?
Så da er det i så fall bare for å sikre helsa til mor og barn :)
 
Fikk det sist pga at jeg er rh minus. Babyen var vel pluss (?)
Det gikk så raskt at det kjente jeg knapt. Var som å ta blodprøve i armen. Et stikk og ferdig :)
Vi får det fordi vi ikke skal danne antistoff ved senere svangerskap osv.
 
Du får en sprøyte med et eller annet som skal hjelpe livmora med å trekke seg sammen. Eller noe sånt. Jeg har også sprøyteskrekk men den var ikke vond. De setter den mens det enda gjør vondt andre steder ;)
 
Jeg fikk fordi første var positiv (j er negativ). Men j husker d knapt! D er jo ingenting i forhold til d man akkurat har gjort liksom!!
Nettopp :D
Den sprøyta har jeg fått tre ganger nå. En gang etter en blødning under svangerskapet, en gang etter fødselen og nå en gang etter vendingsforsøket. Ikke verre enn vaksinesprøyte.
 
Er vel babyen som får K vitamin. Og mammaen som får noe for å få livmor il å trekke seg sammen :)
 
Jordmor snakka om en sprøyte som skulle stoppe blødning etter mann har født:eek: fikk ikke så mye info om den sprøyta ... hater sprøyter..:s
 
Back
Topp