Ulldotten
Betatt av forumet
Min sønn som nå er 8 år var til utredning for to år siden pga.språk og konsentrasjon, og da ble konklusjonen spesifikke språkvansker(impressiv). Det ble ikke satt noen fast diagnose, da de ikke hadde psykolog til å utføre wpssi/wisc. Og siden ble det bare utsatt gang på gang..Men på andre non-verbale tester scoret han da i normalområdet.
Nå går han i 3.klasse og det har blitt utført wisc-test.Her scorer han mye lavere på språk enn på utføringsdelen, dvs. en ujevn profil. Men siden han scorer rett i underkant av normalen på utføringsdelen så mener de nå at det heller kan være generelle lærevansker. Men de er veldig usikre og har vansker med å få satt en diagnose.
Han klarer seg ganske greit på skolen med 3,5 spes.ped.timer i uka og assistent 15 timer. Sliter mest i matte og med lesehastigheten.
Noen som har vært borti lignende problemstilling? Mener å ha hørt at mange med språkvansker vokser seg inn i lærevansker? Jeg trodde det var vanlig ved generelle lærevansker at de også er sene med å lære å krype, gå osv. når de er små?
Her var de første tegn at språket ikke kom som forventet ,dårlig konsentrasjon/utholdenhet og i overkant høyt aktivitetsnivå.
Nå går han i 3.klasse og det har blitt utført wisc-test.Her scorer han mye lavere på språk enn på utføringsdelen, dvs. en ujevn profil. Men siden han scorer rett i underkant av normalen på utføringsdelen så mener de nå at det heller kan være generelle lærevansker. Men de er veldig usikre og har vansker med å få satt en diagnose.
Han klarer seg ganske greit på skolen med 3,5 spes.ped.timer i uka og assistent 15 timer. Sliter mest i matte og med lesehastigheten.
Noen som har vært borti lignende problemstilling? Mener å ha hørt at mange med språkvansker vokser seg inn i lærevansker? Jeg trodde det var vanlig ved generelle lærevansker at de også er sene med å lære å krype, gå osv. når de er små?
Her var de første tegn at språket ikke kom som forventet ,dårlig konsentrasjon/utholdenhet og i overkant høyt aktivitetsnivå.